Движение 'Воини на Тангра'
Розетата от Плиска


Барадж 28.10.2009, 22:23
Най-накрая събрах куража да попитам дали някой знае какво представлява?Рових къде ли не. Четох какво ли не, но не намирам никакво правдоподобно определение на този предмет. Според един е едно, според друг, друго... Определенията "варират". Както и да е ето и повода за питането ми: Преди около две години /може да прозвучи смешно и глупаво но е истина/ ми се присъни някакъв старец дълга бяла коса и брада и червена мантия и ми каза /по-скоро звучеше като заповед/ че трябва да нося този символ на тила си. В течение на няколко месеца изрових и изчетох какво ли не за символа, но нищо конкретно. Дори ходих да го видя в НАМ /Национален Археологически Музей/ в оригинал. Намира се на втория етаж на сградата в една от страничните зали./Зала е силно казано, по-скоро стая/ Усещането да го видя бе неописуемо. А желанието да го пипна бе почти непреодолимо. Моля ако някой знае нещо, да сподели. Ако не е проблем разбира се. Благодаря предварително. Бъдете здрави. smil4334abded4493.gif

--------------------
...?? ??? ???????? ? ????? ? ??? ?????? ? ?????? ?????. ??? ??? ?? ???? ?????????, ??? ??? ?? ?????? ?????.

Йордан_13 30.10.2009, 16:27
QUOTE (Барадж @ Oct 28 2009, 10:23 PM)
Най-накрая събрах куража да попитам дали някой знае какво представлява?Рових къде ли не. Четох какво ли не, но не намирам никакво правдоподобно определение на този предмет. Според един е едно, според друг, друго... Определенията "варират". Както и да е ето и повода за питането ми: Преди около две години /може да прозвучи смешно и глупаво но е истина/ ми се присъни някакъв старец дълга бяла коса и брада и червена мантия и ми каза /по-скоро звучеше като заповед/ че трябва да нося този символ на тила си. В течение на няколко месеца изрових и изчетох какво ли не за символа, но нищо конкретно. Дори ходих да го видя в НАМ /Национален Археологически Музей/ в оригинал. Намира се на втория етаж на сградата в една от страничните зали./Зала е силно казано, по-скоро стая/ Усещането да го видя бе неописуемо. А желанието да го пипна бе почти непреодолимо. Моля ако някой знае нещо, да сподели. Ако не е проблем разбира се. Благодаря предварително. Бъдете здрави.  smil4334abded4493.gif

http://www.voininatangra.org/modules/ipboard/index.php?showtopic=2639&st=0&#entry37672

Тук, в дискусията за "Българският календар" сме казали нещо много важно за седмолъчката, което съвпада с твоя сън.
Този алп/див, който си сънувал, виж дали ще го познаеш някъде християнизиран в някоя икона (червената мантия е отличителен белег за йерархия), той е твоят водач и защитник в днешният ти земен път.
Не е смешно и глупаво, носи символа, там, където ти е казал, там имаш проблеми с движението на силите, или ще имаш такива, или пък центъра, който съответства на това място, трябва да се приготви и възбуди. Небесното послание, не е случайно, сънят е много важен.
Изучи центровете на човешкото тяло, наречени на Изток, чакри или колела, а при нас са "ордос", просто центрове, виж там, това место на тила, за кой център отговаря, какви са неговите функции, просто се заинтересувай за себе си и се самопознай. Вероятно ще откриеш неща, за които не си и предполагал.

Йордан_13 30.10.2009, 16:35
Дори ходих да го видя в НАМ /Национален Археологически Музей/ в оригинал. Намира се на втория етаж на сградата в една от страничните зали./Зала е силно казано, по-скоро стая/ Усещането да го видя бе неописуемо. А желанието да го пипна бе почти непреодолимо. Моля ако някой знае нещо, да сподели. Ако не е проблем разбира се. Благодаря предварително. Бъдете здрави.
---------------------------------------------------------------------------------
Значи все пак символа е достъпен за разглеждане, и е ясно къде се намира. А освен да се разгледа, дават ли да се фотографира?

Барадж 30.10.2009, 17:39
Не съм сигурен, но мисля, че не би било проблем, защото когато ходих там имаше група туристи които снимаха почти всичко на първия етаж. /Главната зала на музея/ Бъдете здрави. smil4334abded4493.gif П.П. Благодаря за отговора. Радостен съм че все някой го приема на сериозно. Колкото мен...

--------------------
...?? ??? ???????? ? ????? ? ??? ?????? ? ?????? ?????. ??? ??? ?? ???? ?????????, ??? ??? ?? ?????? ?????.

Сакар 13.7.2011, 22:01
QUOTE (Йордан_13 @ 30.10.2009, 16:35 )

Значи все пак символа е достъпен за разглеждане, и е ясно къде се намира. А освен да се разгледа, дават ли да се фотографира?

Дават :)

User posted image



User posted image

Йордан_13 18.7.2011, 9:36
QUOTE (Барадж @ 28.10.2009, 22:23 )
Най-накрая събрах куража да попитам дали някой знае какво представлява?Рових къде ли не. Четох какво ли не, но не намирам никакво правдоподобно определение на този предмет. Според един е едно, според друг, друго... Определенията "варират". Както и да е ето и повода за питането ми: Преди около две години /може да прозвучи смешно и глупаво но е истина/ ми се присъни някакъв старец дълга бяла коса и брада и червена мантия и ми каза /по-скоро звучеше като заповед/ че трябва да нося този символ на тила си. В течение на няколко месеца изрових и изчетох какво ли не за символа, но нищо конкретно. Дори ходих да го видя в НАМ /Национален Археологически Музей/ в оригинал. Намира се на втория етаж на сградата в една от страничните зали./Зала е силно казано, по-скоро стая/ Усещането да го видя бе неописуемо. А желанието да го пипна бе почти непреодолимо. Моля ако някой знае нещо, да сподели. Ако не е проблем разбира се. Благодаря предварително. Бъдете здрави. smil4334abded4493.gif

Можем да открехнем вратата и да разкажем малко, какво представлява розетата

Първом вижте това

User posted image


Нa езика науатл "ацтеки" означава "хора от Ацтлан". Ето защо Ацтлан или "Страната на чаплите", е смятана за митичната прародина на ацтеките.
Първоначално те, както и другите народи науа (хочимилки, тлахуики, аколхуа, те-панеки и др., общо седем) смятали за своя прародина Чи-комосток (Мястото на седемте пещери) - област северозападно от долината на Мексико. Учените неведнъж се опитвали да открият конкретния район, където са разположени 7-те пещери, но търсенията не постигнали успех. Вероятно паметта за 7-те пещери е запазена в индианците от времената, когато са обитавали пещери, откъдето постепенно се разселили по континента.
Така че Чикомосток се явява събирателно понятие за пещери изобщо. Ацтеките изобразявали 7-те пещери като дърво, чийто ствол представлява входът в Чикомосток, а клоните са самите пещери. Във всяка от тях се намират богато облечени воини с украшения от пера на главите и с оръжия в ръцете.
Легендата за Ацтлан, който бил напуснат от ацтеките чак през 1164 г, възникнала след като народът им създал собствена държава. В митологията на ацтеките вълшебната страна е описвана като остров насред голямо езеро, разположено откъм страната на дълъг път, преминаващ през студ и мрак. Различните описания на Ацтлан са твърде противоречиви. Някои митове разказват за Ацтлан като за райска земя, други твърдят, че там ацтеките били превърнати в роби на тираничния елит, наречен ацтеки от Чикомосток. Предвождани от своите жреци, ацтеките избягали и след това националният им бог на Слънцето Уицилопочтл забранил да се наричат ацтеки, а да променят името си на мешика - вероятно за конспирация.
Страната Ацтлан в ацтекската митология е тясно свързана с легендарното преселение в Теночтитлан - столица на ацтекската империя от XIV в. до 1521 г. Основан е около 1325 г. на остров посред соленото езеро Тескоко. Според легендата миграцията на юг започнала на 24 май 1064 г. Всеки от седемте народа науа основал свой град-държава в Централно Мексико.
След испанското завоюване на Мексико легендата за Ацтлан достигнала до Испания. Най-подробните описания принадлежат на Диего Дуран през 1581 г., инициирани от испански експедиции в Калифорния.
Въпреки че Ацтлан има прилика с такива митични страни като Тамоанчан, Чикомосток, Толан и Сибола, археолозите направили опити да открият точното място на произход на народа мешика. През 1887 г. мексиканският антрополог Алфредо Чаверо предположил, че Ацтлан се намира на брега на Тихия океан в щата Наярит. Това мнение било оспорено от неговите съвременници, но и получило известно признание. В началото на 80-сетте на XX век, мексиканският президент Хосе Портильо-и-Пачеко, заявил,ч е истинското местоположение на Атцлан е Мекскалтитан, също намиращ се в Наярит.
В резултат този щат, включил символа Атцлан в своя герб и започнал да се представя като люлка на мексиканците.

anti666 22.7.2011, 16:27
Сакар, тези две снимки сега ли са правени от музея? На мен по светлосенките ми изглеждат аналогични на тези, които сме сложили в началото на сайта.
Аз продължавам да твърдя, че скорошни снимки и то качествени от Седмолъчицата няма да видим, просто защото това, което е в НАИМ е копие и ТЕ го знаят това.

Сакар 23.7.2011, 0:16
Снимките са на Розетата от музея, правени са отблизо, на добро осветление и не през витрина. Дали това е оригиналът нямам идея. Но знам от леяр, че е изключително трудно да се постигне копие с такова качество. Артефактът е малък и тънък, а знаците са врязани в бронза с голяма прецизност, която била трудна за постигане днес, просто нямало чак такива виртуози-пластици в наши дни, така ми каза леярят.

stonetales 23.7.2011, 10:47
Нямам представа какво точно споделям по темата, но, винаги когато "погледна" към седмолъчицата, "виждам" висока кула, с вити вътрешни каменни стълби и на последното ниво кръгла зала, висока около 2.50-3 метра, широка около 5-6, а може би и повече метра,
със широки светли отвори, а по средата, на висяща връзка от тавана виси хоризонтално окачена звездата, широка около метър и двайсет до метър и петдесет, издялана от един цял камък.

Върти се според въртенето на сферите и по нея гадаят.
Даже в момента виждам двама, като гореописаните,които се разхождат около звездата и нещо обсъждат.
Изобщо не им пука, че ги наблюдавам.

Сакар 25.7.2011, 23:24
User posted image

Засега май няма как да знаем дали снимките наистина са на оригиналната Розета, но пък досега не сме имали възможността да я видим цветна. Бъдещето ще покаже, а засега появата на тази снимка си е един обнадеждаващ за нас знак.

stonetales 28.7.2011, 6:57
Сакар:)
Някакси много перфектни са знаците.
Правил съм подобни неща и знам какво и как трябва да се направи, за да изглеждат знаците точно така.
На всичко отгоре, опита за патиниране си личи, а и бие на очи несъответствието между "науж" старинният изглед и почти компютъризираната изчистеност на линиите на знаците.

Загледай ги пак. Седяли в земята с векове и се запазили толкова ясни?

Сакар 28.7.2011, 14:14
QUOTE (stonetales @ 28.7.2011, 06:57 )
Сакар:)
Някакси много перфектни са знаците.
Правил съм подобни неща и знам какво и как трябва да се направи, за да изглеждат знаците точно така.
На всичко отгоре, опита за патиниране си личи, а и бие на очи несъответствието между "науж" старинният изглед и почти компютъризираната изчистеност на линиите на знаците.

Загледай ги пак. Седяли в земята с векове и се запазили толкова ясни?

Правил си 'подобни неща' като Розетата?! Ясно...
Точно 'компютъризираната изчистеност' е това, което прави фалшификациите много трудни. Преди 1000 години технологията на леене и изработка на фини метални предмети е била на доста по-високо ниво от днешната.

Направи си труда, иди до НАИМ, виж изложения там артефакт и ела този път подготвен, за да обсъждаме.

stonetales 5.8.2011, 12:41
:)

В момента правя такива неща:)

Сакар 5.8.2011, 17:53
QUOTE (stonetales @ 5.8.2011, 15:41 )
:)

В момента правя такива неща:)

Много си загадъчен... Поясни какво точно правиш, така и така си започнал вече да говориш за това.

stonetales 6.8.2011, 7:04
По никакъв начин не съм загадъчен. Работя каменар и скулптор.
В момента правя подобни розетки (от камък), в моя транскрипция и ги излагам в една две галерийки. Нищо повече.
Но съм отливал при мои приятели и метал. И не толкова самата отливка, но процеса на изчистване, след като извадиш детайла от калъпа, ми е много познат.
А за това колко са били добри - един Господ знае, това може би е наложено обществено мнение.

Как би си обяснил съвременно изливане на листенце от чемшир - със жилките и текстурата на листчето, което е 1/4 от квадратния сантиметър. И всичко това на око и на усет - само по разликите в цвета на горещия калъп.

Повечето коментари на видяли листенцето беше -НЕ! Не е възможно!

По тази причина - възможно е да са били "магьосници" в древността. Но Розетата не е седяла завита в пликче, а дори и то има около 500 години период на разпад. След това започват да действат ерозия и корозия.
Но тук не става дума за противопоставяния на мнения. Просто разлика в гледните точки. Аз гледам на нещата от моя ъгъл, ти от твоя, но и това нищо не означава.


А леярът, който ти е казал , че в днешно време няма такива виртуози, просто е неосведомен и скучно-разсъждаващ. Той спи собствения си сън.

Хората, за които ти говоря вдигнаха Мадоната с Младенеца в Хасково:)


Сакар 7.8.2011, 21:59
Хубава професия имаш и явно знаеш какво говориш. Интересно е това за чемширеното листе- предполагам не се прави с восъчен калъп, което май би било по-лесно?

А за гледните точки- със сигурност не означават нищо :) Само дето аз просто нямам такава- лаик съм в металолеенето и цитирах един професионалист, толкоз. Реакцията ми беше насочена срещу априори възприемането на някой важен артефакт като 'фалшификат' или на снимка- като 'пипана'. И какво, ако снимката не е на оригиналната Розета- не е ли все пак най-близкия образ, до който имаме достъп в момента? Ами ако все още не сме дорасли да Я видим? Така че, дотук и това е добре. За мен е знак по Пътя и за други е така.

А препоръката ми да видиш артефакта в музея остава. Така ще можеш да ни кажеш повече от гледната точка на запознат.

Поздрави

stonetales 8.8.2011, 9:36
:)
Както ти самия казваш, едва ли има значение какъв ще е коментара ми.
В края на краищата всички ние пречупваме информацията през собствената си призма.
И във всички случаи, без изключение, в последната си преценка, вярваме само на себе си:)

Калъпа беше директно шамотен.

Йордан_13 3.12.2015, 19:46
АТХАРВА ВЕДА
ХИМН XIX, 53

" Времето носи (нас) напред, то е кон със седем лъча, с хиляди очи, незнаещ унищожение и е пълен с плодоносност. Посветените Мъдреци се придвижват на него; неговите колела са всичките светове.
Така Времето се движи на седем колела; то има седем спици; неговото безсмъртие е оста. Днес Той е всички тези светове. Времето устремява напред първия Бог.
Пълен съд е атворен във Времето.Ние го виждаме да съществува в много форми. Той е всички тези светове в бъдеще.
Те го наричат "Време и Висше Небе".

Йордан_13 14.1.2016, 0:42
Сътворението на Земята. Мит на индианците Мая.

От бездната е родена Земята, когато не е имало нито небеса, нито Земя.

Който е Божество и Мощ, създал Големият Камък на Милосръдието там, където в стари времена не е имало небе.
И оттам се родили Седемте Свещени Камъка, Седемте Воини, носещи се из духа на вятъра, Седемте избрани Пламъка.
И те се раздвижили. И Седемте станали Негови Милосърдия, а така също и Седемте станали Негови Светци.
И станало така, че безбройните Милосърдия се родили от един Камък на Милосърдието. А била Безкрайна Нощ, там, където в древни времена нямало бог, който не се бил явил, макар Сам за Себе Си да е бил вътре в Милосърдието, вътре в Мрака, там, където нямало небеса, нито Земя...

Нилу е името на Нощта. Първата дума на Бога, първата дума на Словото. Така се натрошил Камъкът от само себе си в глъбините на Нощта... И бил създаден Камъкът, който образувал камъните, Трите Камъка, които легнали в краката на Главното Милосърдие. Камъните, които се родили били под Първият Камък. И били истински братя.
Тогав апрез пукнатината на Камъка влязъл Чак, Великанът. По онова време всички били великани, събрани в един Народ от всички земи. И първият Цар бил Господ Бог...

Ангелите, духовете се вдигнали, докато били създавани звездите. Не била осветена Земята, нямало небе, нито земя.

Имало: червен пауах (бог на вятъра), бял пауах, черен пауах, жълт пауах.

И така, на първото небе Господ Бог - Словото имал свой камък, имал своя змия, имал своя материя.

Йордан_13 14.1.2016, 10:42
"Чаша с отвор надолу и дъно нагоре;
в нея се намира Световната Слава.
По края й седят седемте мъдреци;
осмият, речта е съединена с Брахман".

(Индийски санскритски първоизточници,Упанишади, стр. 183)

Йордан_13 14.1.2016, 10:51
1. Наистина, този, който знае детето с (неговото) жилище, с мястото му, с неговият стълб, с неговата връв, той отблъсква 7-те съперничещи врагове. Наистина, това дете е средната прана: това е жилището, това е мястото, стълбът е праната, връвта е храната.

2. Седемте Неунищожими са до него: в окото му има червени жилки, чрез които Рудра се съединява с него; в окото има вода и чрез нея Праджапати, чрез зеницата - Адитйа, чрез черното - Агни, чрез бялото - Индра, чрез долните мигли с него се съединява Земята, чрез горните - Небето. Който така знае, храната му не загива.

(Втора Брахмана, Упанишади, Индийски санскритски първоизточници, стр. 183)

РонинА 4.2.2016, 16:14
Пътувахме из Еленския балкан и се спряхне до едно барче да починем и за по чаша чай.Вижте Читалище Христо Ботев с.Бяла.

boila 5.2.2016, 12:35
Случвало се и преди да влизам тук, защото имаше какво да се види и прочете. Затова ще споделя и за заниманията си по въпроса с "Розетата от Плиска":

СЕДМОЛЪЧКАТА - "РОЗЕТА" ОТ ПЛИСКА

През 1961 година проф. Станчо Ваклинов открива при археологически разкопки в първата българска столица Плиска необикновена находка – розетата от Плиска.
Розетата от Плиска е старобългарски артефакт, датиращ от периода VII – IX век, който е бронзова звезда със седем трапецовидни лъча и с диаметър 38 мм, върху лицевата страна на която има изобразени общо седем двойки рунически знаци, с изобразен на гърба знак IYI, както и с малък клуп за хващане на лицевата част с дупчица в него.
Изчистената геометрична форма на розетата от Плиска и прецизните 7 лъчи и знаци са доказателство, че тя е била матрично отлята и тиражирана в големи количества. Розетката е намерена в работилница за обработка на цветни метали от края на Х-нач. ХІв., където тя била в качеството си на скрап приготвен за претопяване. Сега е изложена в Археологическия музей в София.

Все още няма категорично мнение за "розетата", розета ли е или е капаче от бронзова кутийка, серийно производство. В случая явно става дума за жреческа утвар. А самата седмолъчката е Символ именно на Идел, древната Прародина на Седемте рода(племена) във Волго-Уралието.
За нас най-ценни са българските източници от първа ръка, така да се каже, защото са най-автентични и достоверни, макар точно тях да ги отричат невежите фалшификатори и дейците с гръмките изявления и претенции. На тия им трябват фантазии и безкрайни писания с което да привличат вниманието на народните маси и да ги държат заинтересовани и баламосани.
Що се отнася до българската историческа наука и археология там за нас интерес представляват мненията на откривателя и проф.Станчо Ваклинов и на проф.Димитър Овчаров. Освен това още в началото искам да заинтригувам читателя, като му кажа, че надписа е разчететен и то от един учител-пенсионер - Панайот Иванов от Добрич, но за този факт се правят на ударени и разсеяни също както за сборника "Джагфар тарихи", който стигна до нас пък благодарение на друг учител по история - волжкия българин от Русия, Ф.Нурутдинов. Естествено отричанията са съпроводени с лъжи, наукообразни уйдурми и съпровождащи ги клевети.

Например за "орхонско-енисейската" писменост, която използва Панайот Иванов, казват, че било буквенно писмо и нямало връзка с "прабългарската" писменост, нaпр. с "донско-кубанската"(някакъв си Кызласов, когото цитира и повтаря Ж.Войников, който също е писал за "розетата"). Ами Балканската и Волжката "прабългарска" писменост и тя ли е различна от "донско-кубанската" и "орхонско-енисейската"?! - Дрънканици на търкалета! Слава Богу имаме сведения и от средновековните български автори по въпросa, кaкто и за самата орхонско-енисейска" писменост!

Т.е. особена разлика в рунните писмености няма, едната е Кашански алфавит, азбука(същото "орхонско-енисейско" писмо), която била в употреба и у нас основно от ермийците(македонските българи, които служели в администрацията на държавата), другата е старата писменост "самра", която била позната на Балканите и в Близкия изток, Източното Средиземноморие.
Подобни на нея са и скандинавските руни, естественно и писмото на етруските от Мала Азия, защото била излязла от писмо на кам-бояните, жреците на Тангра - т.е. първоизточника е източноарийската древна култура.
За писмото куниг: на негова база възниква шумерския клинопис(глинената плочка е по-здрава от кожата...), след това финикийското писмо, а от него гръцката и латинската азбука и накрая - кирилицата. Ролята на пари отначало изпълнявали парчета от кожа на пушисти животни-белка, собол и др. /.
Тези парчета от кожа-парични знаци ги наричали биль/билге/”знак”. И кун „белег”. Оттук и българското кун „буква” и куниг „книга”. Една връзка кожички била парична единица наричана-туун. Тази дума след това станала-тиен и название на белката. От туун произлязла и друга дума-джоген/знакова връзка към нещо или която връзва нещо знаково/. С „джоген” и прикрепена към него пломба/печат/ закрепвали връзките кожички-паричните знаци и свитъците с Царски грамоти. Така думата „джоген” получила и значението „юзда” и „свидетелство”. От българското „джоген” произлязла и руската дума „закон”, тъй като Царските укази се излагали в грамоти, скрепени с „джоген”. Затова и досега в руската среда битува поговорката/непонятна за славянските изследователи/: „Держать народ в узде” т. е. в рамките на закона.

A Тенгрианството възниква преди повече от 10 хил. години в българска среда в първата Прародина на древнобългарския етнос във Волго-Урала(ИДЕЛ- СЕДЕМ ПЛЕМЕНА). Тази Първа Небесна вяра се гради върху основата на древната духовна наука, позната и досега по цялото земно кълбо, без тези центрове на познание в Австралия, Океания, Северна и Южна Америка, Средна Азия, Сибир и Скандинавия, да са имали някаква връзка или взаимно влияние в обозримото минало... Известна е и сега под названието - Шаманизъм или Шаманистика, думата е сибирска и се използвва условно като общо название. Оттам и Първоизточника и сходството на руните!
Съвременния възродител и радетел на шаманистиката е английският изследовател Кенет Медоуз, който започва своите изследвания сред Северно-американските индианци. В блога имам няколко превода от него свързани именно с Шаманистиката. Още за Тенгрианството тук:
atil.blog.bg/history/2014/06/15/pylniiat-tekst-na-zakonodatelstvoto-na-drevnite-bylgari-tore.1273279

И тук: atil.blog.bg/history/2016/01/10/.739218

Древнобългарските миграции от Източна Европа на изток и на юг разнасят Тенгрианството със себе си сред туземните племена и народи. На изток то се запазва сред потомците на т.нар. "китайски тюрки"(сибирско-алтайските и средноазиатските племена и народи) и се въприема лесно от тях, наред със същия този Шаманизъм, който им е бил познат. А в Близкия изток и Иран, Индия на негова основа възникват редица вторични, вулгаризирани култове. Т.е. "обожествяват" се редица женски и мъжки алпи(духове, ангели от тенгрианския пантеон) тъй като считали, че този или онзи повече покровителствува именно тях. Така се появило и "идолопоклонничеството"(религиозните култове на траките са именно от този тип и род!)... Самата дума Идол има за прототип именно - Идел. На първо място при славяните...
По-късно възникнали религиозни култове като зароастризма(огнепоклонници), маздакизма(има същия източник като богомилството - една стара тенгрианска ерес), хиндуизма и т.н.


Седмолъчката - "розета" с лицевата и обратната си страна. Тук още по-ясно се вижда, че става дума за капаче, стига да има кой да види, разбира се. На долната страна на капачето е интересният знак "ипсилон", за който също има много спорове и разсъждения. Можем да кажем, че става дума за тамга - символ, герб. Същото каквото е и седмолъчката или шестолъчката или пентаграма. Друго, което може да се каже със сигурност е, че това не е знака на рода Дуло. Макар че обърнат обратно, донякъде има прилика с него(Тризъбеца).

По-нататък..., още за малко за надписа и писмото и ще се върнем на самата Седмолъчка като символ. За "орхонско-енисейското" писмо, което ползвал Панайот Иванов:
"...Като начало Томсен предположил, че орхоно-енисейските надписи трябва да се четат не отляво надясно, както смятали другите изследователи, а отдясно наляво. После, като всеки дешифровчик, той преброил колко знака се срещат в надписите. Оказали се тридесет и осем.
Това откритие давало основание преди всичко да се определи видът на писмеността. Както е известно, броят на знаците в буквените системи се движи до към тридесет знака, а в сричковите е не по-малко от петдесет. Значи, направил извод ученият, орхоно-енисейските надписи представляват нещо средно между чисто буквено и сричково писмо. А може би, разсъждавал Томсен, това е буквена писменост, в която знаците за един звук се редуват в зависимост от това, какъв знак следва или стои отпред.
Но предположението ще си остане предположение, ако не се подкрепи с доказателства. И тук решаващо се оказало това, че от самото начало ученият тръгнал по друг път, различен от този на предшествениците му. Той не се опитвал да чете надписите с помоща на известни буквени знаци, а сравнявал съотношението на едни знаци с други. ..."
Линк: atil.blog.bg/history/2015/08/12/bylgarskoto-staro-pismo-i-otkrivaneto-na-orhonsko-eniseiskit.1383350

В книгата си „Истината за Прабългарската рунна азбука и за написаното с нея” той тълкува и разчита различни рунни надписи, основно от Мурфатлар, Шудиково и др., и естествено се спира на розетата. П. Иванов смята, че рунното писмо на прабългарите е било сричково, т.е. всеки знак отговаря на сричка и за основа взема орхоно-енисейското писмо. Неговият прочит е следния:
„Талеб, ил вич текъ, еке текъ, килеш шак е/иб са(м)ърт”:
Моля се, приеми троицата занапред благосклонно, смирено, само (за нея) подобава полза или добро да откърмя”.

Панайот Иванов заключава, че розетата е била с агитационен смисъл, и се е използвала от първите български проповедници за разпространение на християнството, след покръстването на българите от княз Борис-Михаил. В подкрепа на това свое твърдение, цитира Александар Соловиев от Босна и Херцеговина, който пише че в латинския превод на „Тайната книга” на богомилите, Исус Христос е представен като „седмолъчно слънце”. (ПИ-ИПРН, стр. 139-142, 213-216)
(Сведенията за прочита на Панайот Иванов са от статията на Ж.Войников, така че му се доверявам, тъй като не притежавам книгата на П.И.)

И така, надписа се изясни, аз съм склонен да приема този прочит тъй като изглежда най-достоверен и правдоподобен. Защо?

Панайот Иванов вече разчете доста запазени надписи с това писмо. Има още една такава "розета" от Преслав, но тя е без надпис - защо ли? Aми зaщото изглеждa, че това са капачета на бронзови кутийки, серийно производство - лети от бронз. Жреческа утвар, най-вероятно за помазване(очистителното окaдявaне и ръсенето с водa също идвaт от ритуaлa нa първaтa Небеснa вярa).
Помазва се жертвата със съответния знак на алпа-духа, за който е предназначена или за Тангра ако е за него. Помазват се по челото и по-първите хора около жреца, боили, хора от царското семейство. Помазването останало като ритуал и в християнството. Кутийките със седмолъчките - символ на Идел останали в употреба и след покръстването. А върху тази от Плиска някой български поп в първите години след покръстването написал с рунното писмо християнски текст.
Акцента върху Троицата не е случаен защото тенгрианците и мюсюлманите заради Нея наричали християнството - многобожие...

Нищо общо няма с никакви звезди и съзвездия и дни на седмицата и слънце гадания...Че и магически кодове. Това е пак материално доказателство за сведенията от сборника "Джагфар тарихи"! Там се казва, че след покръстването през 865 г. до 893 г. в България били в употреба четири езика писaни на четири писмености. Гръцки, латински, български и славянски. И всеки кръщавал и проповядвал на своя език и пишел със своето писмо. Славяните и българите с рунното писмо на своите жреци, част от които станали свещенници(за да си запазят властта и социалното положение...). Точно това е едната от главните причини за събора през 893 г. и за въвеждането на един език на една азбука - "За да няма различие в написаното". Та попа-българин написал върху капачето - върху лицевата му част християнския текст. Такива текстове има доста.

Този знак е считан от В.Бешевлиев за знак на Тангра, Ст.Ваклинов, Ст.Мавродинов, Д.Овчаров приемат самата "розета" за слънчев символ свързан с тенгрианството а този знак или като знак на Тангра или на рода Дуло.

От сведенията на средновековните български летописци разбрахме, че знака на Тангра най-често се изобразявал като шестолъчка или "цветочен" знак, от 6 да 36 лъча(цвята), но само четни. Знака на рода Дуло бил Тризъбеца. И двата знака са широко разпространени в Дунавска България до края на 14-ти век а "цветочния" знак на Тангра в 6 и 8 листен вариант го има по надгробните камъни до края на 19-ти век. Самите камъни, особенно на мъжете имали вид подобен на каменните изваяния в чест на Тангра, наричани - Тара или Тагил.

Действително става дума за - общност, народ, съюз, държава, племе, град и т.н. Това е явно значението на тази тамга, символ. И няма нищо по-логично върху розетата-седмолъчка символ на седемте рода(племена) на древен Идел да се изобрази точно този знак!! Този знак с право може да се нарече и знaкa нa бългaринa!
Колкото до АЗ-Ъ, не е случайно, че личното местоимение в първо лице, ед.ч. на българи и македонци е - Аз, Яз. Т.е. те така се самонаричат, самоопределят, това го няма при нито един друг славяноезичен народ! С определението "Ас-Аз" предците са наричали Първодуховете. Първите, най-големите оттам и донесли днешното значение на "Ас" в Европа и света. От друга страна племенната общност на асите(азите, някои считат, че от тях дошло името на Азия...) се явяват едни от основните ни предци.

Седмолъчката не е изолиран символ в България, нито пък единствено срещан при тези две "розети" от Плиска и Преслав. Седмолъчка издялана върху камък имало и върху стария тенгриански храм край днешното теке на Демир Баба(Железния баща) край г.Исперих. Камъни с различни изображения от стария разрушен храм били използвани и вградени в станата ограждаща текето.

Според мен дали е "соларен" кръг или е обратната страна на същото това капаче от кутийка на жреческа утвар е спорно. Склонен съм да приема второто...
За соларните култове при българите също имам публикация в блога, там се съдържат и мненията за "розетата" от проф.Станчо Ваклинов и проф.Д.Овчаров:
"...Тези предмети явно имат култов характер, понеже са отливки серийно производство, тяхното магически съдържание се потвърждава, както от наличието на рунните знаци върху розетата от Плиска, така и от броя на лъчите. Известно е че нечетното число и специално числото седем у много народи са играели важна роля в редица обреди, магии и заклинания(М.Арнаудов.Студии върху българските обреди и легенди.С. т.II1972, с.182.).
Не е без значение и факта, че сибирските шамани са изобразявали върху своите бубни(дайрета) човешки фигури със седем лъча на главата, като са вярвали, че те символизират седемте пътя на великите шамани по небето(А.П.Окладников, Б.А.Фролов. Древности Сибири: петроглифы, орнаменты, мифы. Международен ежегодник "Наука и человечество", Москва, 1976, с.75)

Крайната фаза в символичното изобразяване на слънцето може да се проследи сред многобройните знаци, гравирани върху строителни камъни, глинени и костени предмети, които се откриват в голямо количество при разкопките на Плиска, Преслав, Мадара и други раннобългарски селища. Чрез тях неговият символ е получил напълно графичен характер и е синтезирал двете основни черти на небесното светило - кълбовидната му форма и лъчистата му светлина.
Могат да се различат няколко групи типични соларни знаци: кръстовидни, кръговидни, квадратни и различни комбинации между тях(обр. 5 )..."

Линк:


http://atil.blog.bg/history/2016/02/05/.1421441

--------------------
?? ?? ?? ?????? ?????? ?????? ?? ???? ?????? ?????. ? ??????? ?? ?????? ???? - ?????!

anti666 5.2.2016, 16:29
QUOTE
Седмолъчката - "розета" с лицевата и обратната си страна. Тук още по-ясно се вижда, че става дума за капаче, стига да има кой да види, разбира се. На долната страна на капачето е интересният знак "ипсилон", за който също има много спорове и разсъждения.

Капаче на какво?
Аз си мислех, че към халкичката на долната част се е привързвала връв за носене на врата от колобър, както и за гадаене.
QUOTE
Панайот Иванов заключава, че розетата е била с агитационен смисъл, и се е използвала от първите български проповедници за разпространение на християнството, след покръстването на българите от княз Борис-Михаил....Нищо общо няма с никакви звезди и съзвездия и дни на седмицата и слънце гадания...Че и магически кодове... Та попа-българин написал върху капачето - върху лицевата му част християнския текст. Такива текстове има доста.

Тоест, Седмолъчицата е попски символ на фанариотите на Борис Българоубиец? smil3dbd4df1944ee.gif
Освен с едно съзвездие, няма общо с други звезди. По-скоро с планети, определящи седмицата. И освен мнението на всичките мастити учени, тук има и едно мнение, което все пак залужава внимание. Нищо че не е от виден учен. Защото от тях не съм чул защо всеки лъч има по два символа.

Съжалявам, но не мога да приема тези аргументи. За нас Седмолъчицата е и си остава тенгриански, колобърски символ и никой не може да ме убеди в противното.

anti666 5.2.2016, 17:10
За тези, които ги мързи да търсят, макар връзката да е дадена в началото на тази тема
http://www.voininatangra.org/modules/ipboard/index.php?showtopic=2639&st=0&#entry37672
"Подвижните светила са седем. Небесен господар им е Слънцето. То и Юпитер, Време - господарят управлява."
Мурфатларски надпис
QUOTE (Йордан_13)
И така тези два взаимопротичащи процеса на вътрешното и външното, довеждат до една проста необходимост;  да се създаде ключ, който да отключва небесните порти и осигурява пътуването през времепространството. Това трябва да стане през Слънцето, което управлява и Времето. Затова се налага консолидация на много бройните му лъчи (Магура и Байлово) в седемлъча, за да се премине през седемте порти и съответно да се разключат и седемте чакри, които движат времето. Всеки лъч придобива символ, който вибрира с пулсациите на всяка чакра и всяко едно фино енергийно поле. Символите са два, защото като отидеш, трябва да се върнеш, като усилиш, след това трябва да намалиш, като вземеш, след това трябва да дадеш.

anti666 7.3.2016, 19:39
В летописите на Джагфар, том 3 (стр.124) се споменава, че Седмолъчицата била тамгата, знака на първия български саракт Идел. Като символ на 7-те български рода, които създават първата държава в човешката история.

Това е още едно, земно проявление на Седмолъчицата. Неслучайно в центъра (гумното) е и свещеният знак на Саракта.

Йордан_13 7.3.2016, 20:18
QUOTE (anti666 @ 7.3.2016, 21:39 )
Летописите на Джагфар, том 3 казват, че Седмолъчицата била тамгата, знакът на първия български Саракт Идел. Като символ на 7-те български рода, които създават първата държава в човешката история.
Това е още едно, земно проявление на Седмолъчицата. Неслучайно в центъра (гумното) е и свещеният знак на Саракта.

Така е. Това винаги сме го твърдели, а и "Сказание за Чулман" го потвърждава

" 8. Как се образувал съюзът на Седемте Племена"

anti666 17.6.2016, 20:24
http://portal12.bg/Elitsa-Dimova-Bylgarite-sme-paziteli-na-sveshtenata-tayna-za-zemyata-.p426

Подчертавам нещата, с които сме съгласни с историчката Елица.
като манипулатори на действителността българите с една лоша дума или лоша мисъл можем и да превръщаме светлината в тъмнина. Затова трябва да внимаваме.
Мисъл-фома. Или "Времето е наше, то нас обгръща и ние него обгръщаме" (В.Левски).

Аз стигнах до това националистическо наистина съждение, след като изследвах и други теми и се оказа, че в България са се създали три от основните писмености. Това е признато от западни учени. Така че, по някакъв странен порядък, на нас ни е дадено винаги да отключваме портите на знанието на другите народи. А защо в някои отношения ние оставаме неуки, това аз не мога да кажа. Но все пак в нашето ДНК е закодирано това знание и то може да се отключи със съответното духовно усилие, съответното желание за образование, желание да разбереш кой си. Когато стигнеш до това дълбоко знание, вече не е необходимо някой да те води. И оттам ние българите имаме едно самочувствие, много хора казват, че то не е положително, защото не ни обединява. Да, но това е всъщност знанието на всеки един вътре в нас, че ние сме самодостатъчни, ние го имаме това знание. Не е нужно някой отвън да дойде да ни учи. Ние самите сме тези, които можем да просвещаваме.

anti666 17.6.2016, 20:41
" А защо в някои отношения ние оставаме неуки, това аз не мога да кажа. "
Ами... има много простичък отговор на този въпрос. И понеже е много по-лесно да отключиш подсъзнанието и животинското, отколкото надсъзнанието и божественото. Много по-лесно е да разрушиш, отколкото да построиш. Да оскотиш и поробиш, отколкото да издигнеш духа и освободиш.

Йордан_13 19.12.2016, 0:56
QUOTE (Йордан_13 @ 14.1.2016, 12:42 )
"Чаша с отвор надолу и дъно нагоре;
в нея се намира Световната Слава.
По края й седят седемте мъдреци;
осмият, речта е съединена с Брахман".

(Индийски санскритски първоизточници,Упанишади, стр. 183)

(178) Минали вече 9 дни
и самият Чулман Джалъш
излязъл на брега
в най-голямо нетърпение.

(179) Но ето, че на брега
на Тамта-Илат
излезли най-сетне
хилядите морски коне.

(180) На тях се издигали
като могъщи дървета
върху гранитни скали,
хиляди храбри бахадири.

(181) Не можело да убие конете
никакво оръжие;
без умора препускали те
по безкрайния Аскъп.

(182) Разтърсвала се земята
под ударите на техните копита –
и всичко живо в страх
побягвало от техния път...

(183) Край водата приятелите слезли
от морските коне –
и завинаги отишли те
във вълните на морето.

(188) Приятно било за Чулман
да услужи на българите,
които го обичали
и почитали.

(189) А още по-приятно
му било
да приема техните подаръци,
похвали и благодарности.

(190) Ето тъй се сприятелили
хората с Чулман;
а който не се е сприятелил –
нека да се пази.

(191) Като приел благодарностите,
Чулман си отишъл в морето,
а приятелите останали
да чакат масгутските табуни.

(192) Докато чакали –
пирували и слушали
как пее хайджията
стари и нови песни.

(193) “Орбай прие хвалбите на хората
и си отиде на дъното на моретата.
Моретата цялата суша заобикалят,
но Чашата водата им съдържа.

(194) Със седем клонки стиска
тази Чаша клонът на Бой-Терек;
седемстъпално дърво,
приеми поклоните на човека!

(195) Нека бъде вечна тази Чаша,
нека бъде вечен българският род,
обединил 7-те езика!” –
тъй пеел на богатирите рапсодът...

Йордан_13 15.3.2022, 12:29
Сега да засегна един въпрос свързан с търговската част на символи от древната българска вяра. Като начало, отново ще кажа, че аз лично, никога не нося никаква символика свързана с нея на синджирчета, герданчета, бродерии и т.н. просто не ми идва, а и не го смятам за нужно. За мене, не външната демонстрация е съществена за самата древна българска вяра, а вътрешният й живот и демонстрацията й на практика, в тежки моменти, когато е нужно. Мнозина християни носят кръстове и това са най-кухите парчета от християните. Сами се досещайте, накъде отива мисълта ми, ако развия това изречение smil4341944e6b0c8.gif За мен, външната демонстрация е вследствие липса на вътрешен живот и разбиране на самата вяра. Впоследствие, това води до нейното опошляване и се започва една търговия с нейните символи от най-различни тарикати. Каква е разликата между нас и християните, т.е. авраамистите по принцип, когато им подражаваме в търговията със символи? Никаква! Не само това, ами в самото производство и търговия със символи започва война smil4341944e6b0c8.gif smil4341944e6b0c8.gif smil4341944e6b0c8.gif защото единият си изкарал патент за определен символ "розетата от Плиска" и забранява на другият да го продава! Не залепвайте на Тенгриянството вашата лична духовна, душевна и мисловна мизерия, не се изсирайте на метеното, защото не вие сте го помели! Който обича Древната ни Вяра, никога няма да направи това! А този, който го прави е неин Враг и трябва да бъде унищожен, без остатък! Защото тръгнем ли по пътя на циганията, спиране няма... синджирчета, медальончета, тва-онва, откровена цигания, ако питате менsmil4341944e6b0c8.gif Да изкараш патент за древнобългарски символ като "розетата от Плиска" и да забраниш на другите, които досега и преди теб, са я произвеждали свободно е узурпация на определени духовно-идейни сегменти от нея и това е работа на агент на ДС !