Движение 'Воини на Тангра'
За БАН-а и демокрацията


Мещера 5.11.2008, 1:07
?!

antijew 5.11.2008, 1:51
Аз казвам да вземеш да се поспреш малко Мещер, а?
От три дена ви чета глупостите с оня твоя... и почна да ми писва!


--------------------
www.xnetbg.com/ne.swf

Мещера 5.11.2008, 2:44
?!

antijew 5.11.2008, 3:07
QUOTE (Мещера @ Nov 5 2008, 01:44 AM)
Антижу,името ми е заложено,не мога да се спра-само него си имам и него ще носи Родът ми в бъдните времена.

Мещер, "кой каквото прави, на себе си го прави".
Сам се набута в калта. Кротни се за няколко дена, размисли трезво и белким ти просветне.

--------------------
www.xnetbg.com/ne.swf

Миро 5.11.2008, 9:32
Май се налага да припомня, че това е тема-анкета "Да получи ли БАН потребителят с ник Мещера". Всички коментари , които не се отнасят до анкетата ще бъдат премахвани!

antijew 5.11.2008, 10:30
QUOTE (Миро @ Nov 5 2008, 08:32 AM)
Май се налага да припомня, че това е тема-анкета "Да получи ли БАН потребителят с ник Мещера". Всички коментари , които не се отнасят до анкетата ще бъдат премахвани!

Аз мисля, че не само коментарите, а и цялата анкета трябва да отиде на боклука, както става няколко пъти преди да се застои сега повече.
Някой искал да си начеше Егото и аз трябва да участвам в това. Няма да стане.
По логиката да се остави тази анкета май ще се наложи и да се възобнови друга от същото естество на Мещера, за участник на, който той адвокатства от три дена!
Давайте да си играем на демокрация и да си гласуваме безкрай анкети като тази!

--------------------
www.xnetbg.com/ne.swf

Миро 5.11.2008, 12:11
Естествено, че гласуването не е задължително, даже колкото по-малко са гласувалите толкова Мещера ще се убеди доколко такава анкета е безсмислена. Съгласен съм, че егото е ръководното в случая, но нали все пак той самият трябва това да го разбере. smil3dbd4e398ff7b.gif

Мещера 5.11.2008, 22:58
?!

Мещера 22.11.2008, 14:21
Из книгата "Капитан Петко войвода":

...Хилядо осемстотин седемдесет и трета година е забележителна за Петковата хайдушка дружина с това, че тя престава да се нарича хайдушка, а революционна или по-точно — „Първа българска родопска дружина“, с устав и печат, където е било написано „Тракийска Р. Бълг. дружина“, което ще рече „Тракийска революционна българска дружина“. Това е всъщност старият печат на дружината от 1870 година, който свидетелствува, че веднага след завръщането си от Гърция, при третото си влизане в горите, Капитан Петко войвода не е вече смятал себе си за хайдутин, а революционер, не обикновен отмъстител, а ратник на „целокупната свобода“ на своя поробен народ.

В одобрения на 23 април 1873 година устав на дружината могат да се прочетат неща, които и сега — едно столетие след написването му — ни липсват със своята поЛиТйческа шйрота й гоЛяма човещина. „За членове на дружеството — четем в чл. 5 на устава — се приемат всички християни и се делят на три класи: с оръжие, които ще действуват, тайни агенти и такива, които ще подпомагат материално.“ Това значи: никаква разлика между гърци и българи! И едните, и другите са поробени, затова и едните, и другите са братя. По-нататък член 6-и ни удивлява с демократичния характер на организацията, в която „както редовните, така и извънредните заседания се решават по вишегласие, като войводата председател има два гласа!“

Човекът, който може да има неограничена власт, самоволно предава тая си власт в ръцете на болшинството чрез съчинения от него устав и с това сам ни дава измерение за великанския си ръст. Не е безинтересно да се отбележи, че в член 6-и на устава срещаме характерната за нашата съвременност дума заседание.

Любопитни са така и предвидените наказания за провинилите се членове на дружината: „гладен арест“ за 24 или 48 часа, „8 часа носене на тежък товар“ и най-сетне — „изгонване от дружината“. И едно последно, най-тежко наказание — смърт, „за този, който посегне на живота на другаря си“. Смърт е предвидено и за шпионите на врага и лицата, които вдигат оръжие против дружината, а също така, „който е мъчил към народа и се оплачат няколко села, че той действително е тиранин, то такъв, без да се гледа от каква народност е — и той се осъжда съгласно настоЯщий член“.
...