www.Voininatangra.org
 
 
 
НАЧАЛО   АКТУАЛНО   ГАЛЕРИЯ   ФОРУМ   ТЪРСЕНЕ
  
   РЕГИСТРАЦИЯ   ВХОД
Саракт

Меню

Галерия

Списък от албуми :: Последно качени :: Последни коментари :: Най-гледани :: Най-високо оценени :: Търсене

Галерия > Древнобългарски светилища и градове > Орфеева планина-Родопи 
ИМЕ НА ФАЙЛА  +   - 
ДАТА  +   - 
nadarski nadpis.jpg
Надарски надписНадписът, открит от администратора на Движение "Воини на Тангра" и още един наш съратник, вече се е сдобил с указателна табела. Вероятно някое НПО е лапнало сладко еврепроектче за екопътечка1 коментара
Петроглифи-Източни Родопи3.jpg
Петроглифи-Източни Родопи3Особено интересно е, за мен, изобразяването на числото 11 и 12 чрез символът на звездният куп Плеяди. Според мен, така глифирани в горната част на символът изобразяват степен на число или степенувано число на 11-та и още две числа, едното, от които степенувано на 12-та степен.
Петроглифи-Източни Родопи2.jpg
Петроглифи-Източни Родопи2Позанимавах се с проблематиката на тези петроглифи... Гледайте сега, там "Светлина и Култ", според мене, скалата е "черна дъска", най-образно казано, а на нея е писал математик! Или искам да кажа, че символите са сложна праисторическа математика и като казвам праисторическа, визирам епохите преди бронзовата, т.е. 3200 г пр. хр. Как стигнах до този извод? Направиха ми впечатление, ей тези "три геги" , вляво обрамчени П-образно. Тях поне съм срещал. Да, срещал съм ги в Египет. Та така. Поразгледах и попрочетох за древната египетска математическа система, която започвала от 3200 г. пр хр. Някои от символите на рисунката са сходни с нея, но са доста по-сложни. И понеже, знам, че на това светилище са намирани артефакти от каменно-медната епоха, смятам, че това е предегипетска математика. Разбира се, това е хипотеза. Макар, че, аз самият смятам, че съм прав. Защо? Защото в средата на цялата петроглифна картина е изобразена скала с трапецовидни ниши, а около нея са множество неразбираеми символи. Хипотезата, която допуснах е, че това са математически изчисления за направата на нишите, не просто за изсичането на една ниша, а за груповото им изсичане и позициониране върху скалата или... казвам или математика на създателите на нишите, която може да не е конкретно свързана с тях, а с нещо друго, а нишите да са само в контекстът на тези математически изчисления. Бая се дзверих в египетската математическа система. Та... на изобразеното на тази снимка според мен е математическо уравнение или изписване на сложно число. Първият символ с "трите геги" би трябвало да е числото 30 000, който влиза в математическа операция (вероятно) с вторият символ,приличащ на слънчевият щандарт на канахт (хорическото име на фараонът), който в случаят е или сложно съставно число, т.е. дроб или нещо друго или отново е уравнение, в уравнението, което трябва да се реши, за да се реши цялото. Там провиждам символите на египетското число 10 и единици, числото 2 (две черти) в него, т.е. 20 и отдолу пет черти, т.е. 5, вероятно делене на 20/5 (предполагаемо). Третият символ в Египет е числото 100 000. В него, обаче има 8 единици (черти), т.е. числото 8 и така вероятно 800 000. Не съм сигурен, каква, обаче е математическата операция свързана с него, т.е. не съм се задълбочавал още по въпросът, просто искам да кажа, накъде ме насочи интуицията ми. Особено интересно е, за мен, изобразяването на числото 11 или 12 чрез символът на звездният куп Плеяди. Според мен, така глифирани в горната част на символът изобразяват степен на число или степенувано число на 11-та или 12-та степен. Успех
Петроглифи-Източни Родопи1.jpg
Петроглифи-Източни Родопи1.jpg
Петроглифи-Източни Родопи4.jpg
Петроглифи-Източни Родопи4.jpg
DSC05709-1.jpg
DSC05709-1Ако някой смята, че съм длъжен някому с нещо, търсете ме там, където Небето ме докосва, вятърът ме милува, слънцето ме озарява, където орлите свободно се реят, на поляните с дъхава мащерка, по друмищата, които помнят стъпките на дедите ни и стенанията на враговете ни, където кръвта ни е поила земята, за да расте планината! И помнете ние имаме едно Свещено Огнище, чиито върхове-огнени езици пронизват Небето - Раудеб, което днес наричаме просто Родопа!
shtuta.jpeg
Щутаграда, 24-и май 2020Видими резултати от кметската власт на Ситово, община Родопи. За повече информация, обърнете се към новия Пазител на светилището, Димитър Насков-Плезура
Ultima Tule 3-Sitovo.jpg
Ultima Tule 3-Sitovo
Ultima Tule-Sitovo2-1.jpg
Ultima Tule-Sitovo2-1
Ultima Tule-Sitovo1-1.jpg
Ultima Tule-Sitovo1-1
Потекло на селищното име Баблон-смолянско1-1.jpg
Потекло на селищното име Баблон-смолянско1-1Идеята на статията е да отрече връзката на селищното име с Баб-Или (Порта на Бога) и Вавилон, и усърдно да замете последните следи, на тази част от българската история, но все пак съдържа ценни сведения.
Потекло на селищното име Баблон-смолянско2-1.jpg
Потекло на селищното име Баблон-смолянско2-1
DSC_1591-1.jpg
DSC_1591-1Легендата за "Каменната сватба" има точен паралел в легенда свързана със семейният бог на агарийските племена в Индия, Дулха Део. Агарийските племена в Северна Индия, са пряко свързани с рударството и металургията. Към тях принадлежат и трите племена на племето Асур (връзката на името им с асурите, според мен е неслучайна ) Дали тази легенда е пренесена при преселение на древните рудари от Родопите (в началото на бронзовата епоха) към Индия или от Индия към Родопите или е довяна тук с турското робство е уравнение, което трябва да бъде решено. Но определено тази легенда там, се отнася за същият тип камъни и има почти същият разказ, какъвто го имаме и тук, в България. Открих паралела случайно, работейки по темата.
Долно Дряново-Харапа-1 copy.jpg
Долно Дряново-Харапа-1 copyВиж по темата.http://www.academia.edu/3782383/ORNAMENTED_ESHARA_FROM_GRADISHTETO_SITE_NEAR_DOLNO_DRYANOVO_VILLAGE_MUNICIPALITY_OF_GARMEN

Когато говорим за съхранението и преноса на идеи в различните епохи, лично не бих търсил аналогии на “меандровидният елемент” от есхарата в Егейският регион и Мала Азия. Облегнах се на легендарните сведения за преселение на родопско население в басейна на река Инд. И го видях...
Там въпросният “меандровиден елемент” от есхарата от светилище “Градището”, с. Долно Дряново е централен и основен. Той е изписван най-често, още от ранната “Рави фаза” на ранната Харапа върху абсолютно всичко, на което може да се напише нещо. Този мотив е свързан пряко с присъствието на Великата Майка (Майка Умай) и нейните проявления и неслучайно в Харапа, ние го виждаме да символизира дърво (или храст) в центъра, на който стои трирогата Умай (Великата Майка). Вероятно затова и в по-късните фази на “култура Харапа” този знак устойчиво се среща и често в средата му между двата му клона (или рога) се изписва втори по-малък символен знак (или съчетание от знаци), точно, както е на есхарата от късножелязната епоха от Долно Дряново. Можем да предположим, че този втори, по-малък символен знак в средата на V е неантропоморфното Нейно изобразяване като функции или хипостази.
И докато “култура Харапа” през 5 век пр. хр. в Индия, отдавна е приключила, отбелязаното му устойчиво присъствие в Родопите, от изследователите-археолози, дори в тази късна епоха, в подстъпите на елинизма, каквото е късножелязната, обяснява необяснимите явления в живота на дедите ни, а именно тяхното затваряне във високите части на планините и устойчивият консерватизъм при отстояването на традициите и обичаите, в отбрана срещу настъпващият елинизъм. Брани се, една система, един фундамент от вярвания и обичаи, противни на елинизма и неразбираеми за него, на които те са били останали вече единствените живи оригинални носители. Именно в този период, скалните светилища стават духовни центрове на съхранение на тази култура и идентичност. Затова по тях намираме и тези знаци. Затова и тези светилища стават по-важни и ценни, дори и от селищата. Те биват укрепявани и бранени с цената на всичко.
Белинташ-Бхирана-олтари1.jpg
Белинташ-Бхирана-олтари1За Слава на Веда Словена! Относно датировките, изоставането в изследванията на Беланташ като праисторическо скално светилище го дължим на нашите археолози. А на Боко Рапона дължим заличаването на древните ни праисторически градове под некачествени магистрали!

Траки-мраки отлятяха. Отново...

Много ви се моля, г-да джурналисти, при древност от 5000-7000 г. пр хр. дайте, а ни си говорим за "траки". То и елини е немало йощ да пишат за тех
moniak3.jpg
Трапецовидни ниши, светилище Моняк
moniak2.jpg
Менхир на платото Моняк (Момина скала) отблизко
moniak1.jpg
Нишите при Моняк на залез слънце
Татул-Мохенджо Даро copy-1.jpg
Татул-Мохенджо Даро copy-1Съставил: Йордан Стайков с неоценимата помощ на Р.Б. от село Ситово.
Беланташ-Харапа copy.jpg
Беланташ-Харапа copyБеланташкият надпис

Надписът е открит от Красимира Соколова през 2006-та. Тя съобщава на инж. Димитър Чиликов за откритието си през 2006-та година. Димитър Чиликов,тогава, поиска лично да присъствам, заради Ситовският надпис. Сформира се група от Пловдив, която тръгна с кола, към която се присъедини група от гр. Асеновград, в която влизаше и богослов. Така се събраха едно 10 човека. Надписът първо бе търсен по пътеката с паметника на Караджов, но не бе открит. След обаждане до Красимира Соколова, местоположението му бе уточнено. Денят, на посещението му с Димитър Чиликов бе 16.09.2006 г.. Тук, в темата "Експеримент" написаното е чиста порнография и си личат опитите на ДС и този надпис да бъде изкаран фалшив и "дело на туристи". С тази малка разлика, че този надпис, няма нищо, ама нищо общо с "пилона на знамето" при Беланташ;))) и трябва да си пълно "кукуриго", за да напишеш такова нещо в интернет. Второ, който е "турист" е правил надписа;))) трябва да е бил бая начетен и да е бил наясно с научните октрития за писмеността на "Харапската култура".

https://bg.wikipedia.org/…/%D0%9D%D0%B0%D0%B4%D0%BF%D0
Peshterni jilishta Smoliansko2-1.jpg
Peshterni jilishta Smoliansko2-1
nebeska.jpg
Небеска
DSC_0047.JPG
DSC_0047.JPG
Tron s falos_Perperek.jpg
Tron s falos_Perperek.jpg
kamak hui.jpg
kamak hui.jpg
kvadratstochka.jpg
Квадрат с точка, Обичник
Алада copy.jpg
Алада copyВръх Алада (Източни Родопи) с парчета от керамиката (къснобронзова епоха) от светилището на върха. Какво казва Джагфар Тарихи?
"Те не можели да търпят това, че останалите синдийци започнали да създават каменни изображения на върховното синдийско божество Тара или Тангра с кощунственият вид на обикновен човек, а не на островърхата каменна планина Самар с гладки равни склонове, напуснали Синд и се върнали в предишното си местоживеене, при река Самар в планината Самар".

Нъл тъй? Ако наште учени имаха глави на раменете си, а не празни сандъци, немаше да извличат познание за древните българи от еладско-гръцки, византийски и римски източници, ми щяха си го вземат от Джагфара и с това дори щяха да са наясно, дори с тайните на "орнаментиката" по керамичните съдове. Но, уви...
DSC_6320.JPG
DSC_6320Връх Самара, Велинград
tangra.jpg
Дъбът на ТанграВижда се каменния кръг около Дървото. Все още се ползва от възрастните в близкото село за защита от градушки и гръмотевични бури.
grad.jpg
ГрадищетоИзглед към светилището от хълма, където е Дъба на Тангра.
93 файл(а) в 4 страница(и) 1 2 3 4



[ xcGallery powerd by dev.xoops.org ]