www.Voininatangra.org
 
 
 
НАЧАЛО   АКТУАЛНО   ГАЛЕРИЯ   ФОРУМ   ТЪРСЕНЕ
  
   РЕГИСТРАЦИЯ   ВХОД
Саракт

Форум -> Искат да извадим Левски от учебниците


  Reply to this topicStart new topic

> Искат да извадим Левски от учебниците, Бъзикилийкс? А дали?!
Йордан_13
Публикувано на: 14.8.2012, 16:21
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 092
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



PMEmail Poster
Top
Канатица
Публикувано на: 15.8.2012, 16:24
Quote Post


Често пишещ
****

Група: Участници
Съобщения: 916
Участник # 1 054
Дата на регистрация: 25-July 07



"Като срещнеш турчин със сабя да го погалиш и с куршум да го помилваш"
Ах, колко нетолерантно и полит. некоректно... smil4334ad1724132.gif
User posted image



--------------------
"?????? ???? ???????, ?? ???????? ???? - ??? ????? ?? ???? ?? ? ???????"
PM
Top
Йордан_13
Публикувано на: 16.8.2012, 16:09
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 092
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06




http://news.ibox.bg/material/id_895336121/#clist

Тиквата, проста, ах, проста, нямал нищо общо smil3dbd4e5e7563a.gif smil3dbd4e5e7563a.gif smil3dbd4e5e7563a.gif smil3dbd4e5e7563a.gif smil3dbd4e5e7563a.gif smil3dbd4e5e7563a.gif И как така, джанъм си върл антикомунист, античалмалия и антирезак и си оставил кадри на ДПС и една дузина еврейски подлоги в КЗД? А Тикво? А проста?

Защото ето го екипа. То е ясно,ч е такъв екип, ще иска реабилитиране на Османската империя, но защо Тикван-оглу не ги е пипнал веке 3 години?

http://kzd-nondiscrimination.com/layout/im...ZD-reshenie.doc

Ръководен екип на изследването :
Кемал Еюп – председател на Комисията за защита от дискриминация
Лало Каменов – зам.председател на Комисията за защита от дискриминация
Есен Фикри – член на Комисията за защита от дискриминация
Експертен състав на референтна група по независимото изследване:
1. Ралица Сечкова - експерт по социално планиране на социалните услуги към „Уницеф-България”
2. Георги Богданов - изпълнителен директор на Национален ромски център ”Свети Георги”
3. Ванина Стоянова - Етнолог
4. Грета Савчева - представител на Комисията за защита от дискриминация.
5. Татяна Кметова - изпълнителен директор Фондация „Център за изследване и политики на жените” гр.София.
6. Кристина Йорданова - главен асистент по „Българска литература след Освобождението до Първата световна война” към Софийски университет „Св.Климент Охридски”
7. Камелия Илиева - представител на Комисията за защита от дискриминация
8. Боян Захариев - експерт към Институт „Отворено общество”
9. Проф. Ирина Колева - преподавател в катедра „Етнология” към Софийски университет „Св.Климент Охридски”
10. Елка Божова - експерт „Национално сдружение на религиозните общности”
11. Людмила Драгоева - управител на „Център за социална рехабилитация и интеграция”
12. Веселина Билял - представител на Комисията за защита от дискриминация
13. Станка Шейновa – експерт Министерство на образованието, младежта и науката
14. Пенка Иванова – директор на дирекция в МОМН
15. Мукаддес Налбант - независим експерт в сферата на образованието
16. Иван Игов – Сдружение „Дружество на психолозите в България”
17. Методи Коралов – преподавател в СУ „КЛ.Охридски” гр.София и експерт към сдружение „Дружество на психолозите в България”
PMEmail Poster
Top
anti666
Публикувано на: 16.8.2012, 18:45
Quote Post












Да се полюбуваме все пак на изискванията от тая т.н. Комисия за защита от дискриминация към учебниците, по които учат децата ни. Припомняме, че това циганско-еврейско котило пълни гуша от вашите данъци. Болшинството са и на хранилка към Отровеното общество на Дьорд Шорош.
QUOTE
„Не можели (българите) да участват в управлението и в армията…били натоварени с много повече и по-тежки данъци….Много от българите с големи насилия били принуждавани да приемат религията на завоевателите. Други доброволно приемали исляма. Поробените се вдигали на бунове, но империята била много силна и ги потушавала.” Защо тук фигурират само българите?!? Редно е да се изброят и още поне два християнски народа, които са били в границите на империята, и които са били принуден ида приемат исляма. При такава формулировка на горното изречение, учениците биха останали с впечатление, че насилствената ислямизация е била едва ли не „лично” отношение към българите. Не.

Комисия за защита от дискриминация: Левски бил нарушител на реда, Вазов бил неправ, но трудно се редактирал, „Къде си вярна, ти любов народна” не е много подходяща за учебник по „Музика”

Във връзка с полемиката, която се разгоря през последните дни по повод оставането на текстовете на поета-революционер Христо Ботев в българските учебници в Агенция „Фокус” се получиха много писма от цялата страна. По този повод безпристрастно предлагаме на читателите си подборка от примери на Аналитичните констативни доклади, публикувани на интернет-страницата на Комисията за защита от дискриминация.
От тези примери, ще научите че Апостола на свободата е бил нарушител на обществения ред в империята, че „Къде си вярна ти любов народна”, за да присъства в учебниците по музика, трябва много внимателно да се коментира, че Вазов в много случаи не е прав, но трудно се редактира, че същото се отнася до Ботев. Ще разберете, че индианецът не трябва да се изобразява на кон с пера и томахавка в ръка, защото така е изглеждал през далечната 1842 г., а сега не изглеждал така, защото живеел в резерват, същото се отнасяло и за аборигените в Австралия.
Всичко това, може би трябва да се остави без коментар. Освен ако не си зададем въпроса имат ли покой в знайните си и незнайни гробове българските национални герои и просветители, като ни гледат отвисоко какви неща творим днес и за какво харчим народните пари, вместо действително да образоваме бъдещето на България. Очевидно някогашният пролетарски интернационализъм щедро се заменя с криворазбрана представа за космополитизъм и псевдотолерантност, от което трудно някой ще бъде заставен да ни уважава повече.
В следващия текст всяка прилика с т.нар. кандидатстудентски бисери е случайна. Не е засегнато и мнението на Седящия бик, Винету, Текумзе, Оцеола и ред индиански вождове, които освен че присъстват в юношеските романи, с които сме израснали, едва ли биха имали добро мнение за съвременните трактовки на антидискриминационните ни чиновници.

-Урок 20 „Движение за българска държава”
Много коректно е развит и този урок – прави се разграничение между това, че балканските християнски народи въстават срещу султана, който стои начело на империята, а не срещу мирното мюсюлманско население. Това население също е със статута на „рая”.
„.. балканските християнски народи – сърбите и гърците първи въстанали с оръжие срещу властта на султана….”
„… османската полиция заловила Апостола и съдът го осъдила на смърт” – тази тема е много деликатна,, защото Васил Левски е национален герой и при преподаването на урока за Левски и неговото залавяне, трябва да се внимава с етнонимите „османци” и „турци”. Факт е, че в конкретния случай авторите коректно са използвали словосъчетанието „османска полиция”, а не турска, но смятам, че е редно да има и допълнителен обяснителен текст за това, че османската полиция е изпълнявала служебните си ангажименти, за османската полиция, Васил Левски е бил нарушител на реда. Такава е била политиката на империята.

1.Български език, 7. клас, Просвета, 2008, Милена Васева, Весела Михайлова

Стр. 56 – Урок „Знам и мога”, Правилно и неправилно цитиране,: „…Той беше Мунчо. Като позна главата на любимия си Русия-на, той вторачи яростни, безумни очи в нея и изригна, в един дъжд от плюнки, една колосална попръжня против Мохамеда и султана…” Приведеният текст от „Под игото” на Иван Вазов би могъл да бъде спестен и заменен с друг, доколкото в случая не се изучава художественото произведение, а се посочва пример за правилно и неправилно цитиране.

Стр. 57 – „… да гледа турчин, че бесней над бащино ми огнище… Бунтовникът не може да се примири с това, че турците „беснеят над бащино му огнище”. Приведеният текст би могъл да бъде спестен и заменен с друг, доколкото в случая не се изучава Ботев, а се посочва пример за правилно и неправилно цитиране.

2.Български език, 7. клас, изд. къща “Анубис”, 2011, Петя Костадинова, Капка Велинова

1.Български език (Образователно направление) за Пред училище, автор проф. д-р Фидана Георгиева Даскалова – Димиева

Стр. 17 – “Художествен текст” Упражнение върху “На прощаване” от Христо Ботев,
„…Но кълни, майко, проклинай
Таз турска черна прокуда,
Дето нас млади пропъди
По таз тежка чужбина –
Да ходим,да се скитаме
Немили, клети, недраги!…”
При евентуалното възприемане на текста извън историческия контекст, съществува риск за пренасяне на тези отношения от страна на учениците върху техните съвременници.

-Дискриминация по Възраст:
Стр. 17 – “На прощаване” от Христо Ботев, В цитирания по-горе текст, младите са прокудени, немили, клети, недраги.

3.Литература, 7. клас, изд. къща „Анубис”, 2011, Клео Протохристова, Светла Черпокова, Аделина Странджева, Николай Даскалов, Деян Янев

-Етнически произход:
Стр. 10, 18, 22 – “Свободолюбие и героизъм” , Христо Ботев “На прощаване в 1868 г.” „…Но кълни, майко, проклинай
Таз турска черна прокуда,
Дето нас млади пропъди
По таз тежка чужбина –
Да ходим,да се скитаме
Немили, клети, недраги!…
… та сърце, майко, не трае
да гледа турчин, че бесней
над бащино ми огнище…
…затуй, че клетник не трая
пред турци глава да скланя,
сюрмашко тегло да гледа!”
“Турска прокуда, беснеещ турчин, турците…убиват, позорят.. и т.н.” При евентуалното възприемане на текста извън историческия контекст, съществува риск за пренасяне на отрицателното отношение към турците от страна на учениците върху техните съвременници. Липсва съвременен коментар за историческите измерения на описани събития и явления.

Стр. 73, 74 – Иван Вазов ” Една българка”, “Едното заптие, стар и дебел турчин, плесна с бича си и ги изпсува. -Назад, свини гяурски! Бягайте!….Хай, влазяй, магарице!…” Турчинът е стар и дебел. Българките са наречени свини гяурски, хънзъри, кучки, а баба Илийца – магарица… Тази наситеност на текста с епитети обогатява художествения текст, но в същото време обърква учениците по отношение на собствената и чуждата идентичност. Автентичният текст не е съпроводен с подходящ коментар от страна на авторите на учебника.
Стр. 82 – Иван Вазов ” Една българка”, “…Турци трябва да са… Тая нощ ще ни изколят…” Турците са представени като убийци. Цитатът, оставен без необходимия коментар, води пряко към създаване на крайни стереотипи. Нещо повече, анализът на авторите ненужно и небезпристрастно акцентира върху цитати, които, извадени от контекста на разказа, изместват вниманието от високата морално-естетическа стойност на разказа към фона от исторически събития. Примерите за това са в следващия текст.
Стр. 90, 96, 107 – Иван Вазов “Една българка”, “…презрението на турците, неотзивчивостта …” “Те са зли, кръвожадни, люти, свирепи. Определянето им като “тълпа”, “шумна сган”, “тайфа” ги поставя на равнището на нецивилизоваността. Неподплатеното с разумни основания господарско високомерие, безсмислена жестокост, стихийността на постъпките – всичко това са важни елементи от характеристиката на поробителя в разказа.” “б) героинята търси път към сърцето на насилника…” Изброени са всички възможни отрицателни качества, като поробителят се свързва с определен етнос. Анализът на авторите би трябвало да е в посока моралните качества на героинята и художествената стойност на произведението.
Стр. 108-111 – Иван Вазов “Опълченците на Шипка”
“…гъсти орди лазят…И ордите тръгват с викове сърдити…Турците реват, насипи налитат и падат, и мрат; – Идат като тигри, бягат като овци…душманските орди, бесни и шумещи!…орди дивашки…. “…младите дружини…оплискани с кърви… …всякой гледа само да бъде напред и гърди геройски на смърт да изложи, и един враг повече мъртъв да положи. …..те ще паднат, но честно, без страх кат шъпа спартанци…
.. При тез думи силни дружините горди очакват геройски… с една смърт юнашка и с една победа… героите наши като скали твърди желязото срещат с железни си гърди и фърлят се с песни в свирепата сеч…”
Две страни в пряк сблъсък. От едната страна са турците – с всички характеристики на врагове. От другата страна са българските опълченци – с всички характеристики на герои. Авторите на учебника не са направили разграничение между изобразените в художествена форма исторически събития и съществуващи съвременни стереотипи, разглеждащи отношенията между турци и българи винаги като вражески.

4.Музика, 7. клас, Просвета, 2008, Вяра Сотирова, Здравка Матеева

Стр. 107 – Песни – „Къде си вярна ти любов народна”, текст Добри Чинтулов. Трите куплета, представени в учебника могат се впишат в рамките на патриотизма. Но при проявен интерес към целия текст, учениците ще прочетат следното:
“..Пламни, пламни ти в нас, любов гореща,
противо турци да стоим насреща!
Да викнем всинца с глас голям
по всичкия Коджабалкан:
голямо, мало, ставай,
оръжие запасвай!
На пояс тънки саби запашете,
за бащината си земя станете,
колете турски племена,
пълнете с техните тела
пространните равнини,
дълбоките долини!
Прочитът на такъв текст, в който турците са представени като врагове, които трябва да се колят, неизбежно ще доведе не само до предразсъдъци, но и до взаимна омраза. От една страна е напълно реална опасността от издигане на съвременни призиви с подобно съдържание. От друа страна – обидата от незаслужено вменяване на историческа вина.

5.Музика, 7. клас, изд. къща “Анубис”, 2011, Валентина Манолова, Галина Стоянова, Юлиана Близнакова

-Етнически произход:
-”Световното музикално изкуство по времето на Ренесанса”. Добри Чинтулов “Къде си вярна ти любов народна”:
“..Пламни, пламни ти в нас, любов гореща,
противо турци да стоим насреща!
Да викнем всинца с глас голям
по всичкия Коджабалкан:
голямо, мало, ставай,
оръжие запасвай!
На пояс тънки саби запашете,
за бащината си земя станете,
колете турски племена,
пълнете с техните тела
пространните равнини,
дълбоките долини!”
Посоченият цитат, който е в края на стихотворението, не е даден в учебника. Независимо от това се предполага, че учениците ще бъдат запознати с целия текст. Тъй като учебният предмет е музика, текстът е оставен без коментар относно историческия контекст на съдържанието. Турците са представени като врагове, които трябва да се колят. Липсата на коментар за историческите измерения на посочения цитат , го препраща лесно към съвременното му преекспониране и създаване на стереотипи.

Издателство „Даниела Убенова”
Урок Буква “И”, стр. 21- изображение на коренен американец (индианец), яхнал кон, с перо на главата и томахавка в ръката.
Според Уикипедия индианците са изглеждали така около 1842 г. На страницата на същия източник е показана снимка датираща от 1916 г., на която ясно се вижда разликата в това как изглеждат т.н. „индианци” към дадения момент, а в наше време и тази им визия не е актуална – различава ги единствено цвят на кожата, расови черти, форма на череп.
Заключение:
Децата не бива да бъдат подвеждани относно визията на дадена раса, при условие че никъде на друго място няма изображение на представители на съответната раса.

32.„Изобразително изкуство за първи клас”

Издателство „Прозорец”
Автори: Лучия Ангелова, Пламен Легкоступ
Урок „Маски” стр. 71 има снимка на мъж, от негро-австралоидната раса изобразяваща го с изрисувано лице, което създава впечатление за диващина в сравнение с останалите снимки от урока, които представляват археологически маски, маски на кукери и на артисти- клоун, мим и др.
Имайки предвид естеството на урока е ясно, че авторите са искали да покажат племенна маска, но в случая тя се възприема от децата като типична за всички представители на негро-австралоидната раса.

-Урок 20 „Движение за българска държава”

Много коректно е развит и този урок – прави се разграничение между това, че балканските християнски народи въстават срещу султана, който стои начело на империята, а не срещу мирното мюсюлманско население. Това население също е със статута на „рая”.
„.. балканските християнски народи – сърбите и гърците първи въстанали с оръжие срещу властта на султана….”
„… османската полиция заловила Апостола и съдът го осъдила на смърт” – тази тема е много деликатна,, защото Васил Левски е национален герой и при преподаването на урока за Левски и неговото залавяне, трябва да се внимава с етнонимите „османци” и „турци”. Факт е, че в конкретния случай авторите коректно са използвали словосъчетанието „османска полиция”, а не турска, но смятам, че е редно да има и допълнителен обяснителен текст за това, че османската полиция е изпълнявала служебните си ангажименти, за османската полиция, Васил Левски е бил нарушител на реда. Такава е била политиката на империята.

-Урок 21 „Освобождението на България”

„Султанската полиция разкрила плана и въстанието (Априлското) избухнало по-рано”.
По нататък в урока коректно и точно се използват словосъчетанията „османски насилия”, „османска империя”. В дух на религиозна толерантност в раздела „Моята енциклопедия –Културното наследство на България” са представени, както българските манастири и възрожденското изкуство, така и османотурските паметници.

-В урока „Българите и техните съседи”, задача 2 е публикуван текст за живота на Св. Георги Софийски, който бил убит от „местните османлии” и „изгорен на клада”, защото не искал да „приеме исляма”.
Смятам, че е редно да има допълнителен текст за децата, в който да бъде обяснено, че този подход на насилствена ислямизация е съществувал, но отново да се подчертае, че не религията е агресивна, а политиката на империята. В конкретния случай смятам, че така поднесена историята за житието на Св. Георги Нови Софийски, е налице противопоставяне на християнство срещу ислям и се създава предпоставка за дискриминация на религиозна основа.

-В урока „Движение за българска държава”, задача 7 е зададен въпрос относно това, на кого принадлежат думите: „Българи, турци, евреи и прочие ще бъдат равни във всяко отношение..” Формулировката на въпроса е носител на описанието, че и турци, и евреи ,и прочие са били поробени „рая”, т.е. също толкова безправни. Животът на всички, влизащи в категорията „рая” е бил еднакво непоносим. Не бива да се допуска противопоставяне между отделните етноси.

-В урок 15 „България през 14 век” коректно е пресъздаден моментът на завладяването на „балканските държави” от „османските турци”. Добро впечатление прави уточнението, че са завладяни балканските страни Византия, България и Сърбия , а не както в повечето случаи, в учебните помагала, се среща завладяването на само на България, без да се изброяват останалите балкански страни. По този начин се охарактеризира експанзивната имперска политика.

-Като пример за етническа толерантност може да се приеме следния текст към същия урок: „…в българското общество живеели различни по език и вяра общности ….евреи, арменци, а в столицата и в черноморските градове квартали на италианци от Венеция и Генуа. През 14 век се заселии кумани, власи, татари. На Балканите имало и общности от роми”.

-Урок 17 „Българите в Османската империя”. Първите 2 точки дават ясна представа как е структурирана и как функционира Османската империя:

„..Византийският опит бил използван при градежа на османската държава…в османската държава човешките права се определяли от вярата. Мюсюлманите заемали всички държавни длъжности (така като е било и с длъжностите във Византия – само от християни)…Приемането на исляма било единствен път за издигане в обществото.”
Авторите в две изречения дават информация и за исляма, синтезирано и с много позитивизъм, че религията ислям учи, че „човек е длъжен да върши добро, да бъде честен, да прощава и да помага на бедните”. Много поучително и възпитателно е следващото изречение, че: „всички религии учат вярващите на добро и взаимопомощ, но могат да бъдат използвани и за насаждане на вражда и омраза между хората.”

-„Чистият път”, Иван Вазов,
Разказът дава пластична представа за живота в империята, споменава се и словосъчетанието „турското правителство”, което е неточно, но в конкретния случай не могат да се правят „корекции” и „редакции”на Вазовия разказ.

6. Читанка за четвърти клас, Румяна Танкова, Виктор Самуилов

-„Намереният късмет” – турска народна приказка
За съжаление само една турска народна приказка. Би било добре, ако в читанката бяха намерили място и други приказки или произведения, представящи богатата култура на отделните етноси, живеещи в пределите на страната – арменски, еврейски, ромски и т.н.

7. Български език за 4 клас, Румяна Таноква, Катя Чернева, Ваня Иванова

-В урок № 18 е публикуван кратък текст от Леда Милева за нос Емине, в който се споменава и легендата, според която „четирдесет български девойки се хвърлили в бездънна пропаст, за да не ги поробят”. Дотук нищо смущаващо. Притеснително би било, ако в клас започне дискусия за поробване, за „турско робство” и т.н. Според мен при публикуването на легенди като тази, трябва да има и обширен обяснителен текст.

-Урок № 14 „Залезът на Второто българско царство”

„Българските зами станали част от огромната Османска империя. Завоевателите били с друга религия – мюсюлманска. Те покорили и други християнски народи. Българите нямали равни права с мюсюлманите”. – тук смятам, че има неточност – от едната страна имаме етническа категория (българи), а от другата страна – религиозна – (мюсюлмани). Или да се де каже, че българите нямали равни права с османците, или – християните нямали равни права с мюсюлманите. Така, както е формулирано в учебника изречението, предполага форма на непряка дискриминация, защото има противопоставяне на българи срещу мюсюлмани, а болшинството от населението, които изповядва исляма към днешна дата са етническите турци.
„Не можели (българите) да участват в управлението и в армията…били натоварени с много повече и по-тежки данъци….Много от българите с големи насилия били принуждавани да приемат религията на завоевателите. Други доброволно приемали исляма. Поробените се вдигали на бунове, но империята била много силна и ги потушавала.” Защо тук фигурират само българите?!? Редно е да се изброят и още поне два християнски народа, които са били в границите на империята, и които са били принуден ида приемат исляма. При такава формулировка на горното изречение, учениците биха останали с впечатление, че насилствената ислямизация е била едва ли не „лично” отношение към българите. Не. Би трябвало авторите да обяснят, че действително е имало такава политика на насилствено приемане на исляма, и тази политика на империята е била прилагана към всички християнски народи – българи, сърби, гърци в пределите на Османската империя.

15. Читанка за трети клас, Татяна Борисова, Екатерина Костова, Катя Никова, Николина Димитрова
-Наблюдава се дискриминация, макар и не пряка, по отношение на етническите и религиозни празници – в съдържанието на учебното помагало са намерили място детски стихотворения, разкази и приказки, посветени само на християнските празници – Коледа („Детска коледна песен”, Любен Каравелов, „Гост” по Константин Константинов), Сурва („Пъстра суровачка”, Галина Златина), Цветница и Велкиден („Лазарки”, народна песен, „Цветница”, Ран Босилек, „Великден”, Елисавета Багряна, „Великден”, Дора Габе), Гергьовден („Свети Георги”, Ран Босилек, „Срещу Гергьовден”, по Константин Константинов). Единствено изключение тук прави преданието за ромската Нова година, разказано от Йосиф Нунев „Василица”. За съжаление в читанката липсват разкази, стихотворения, предания от и за ромски, турски, еврейски и арменски празници и обичаи.
Top
anti666
Публикувано на: 16.8.2012, 18:53
Quote Post












Турчеещият се мангал Кемал Еюп е ясно що за урод е. За другия - Лало Каменов - не се заблуждавайте от българското му име. Тоя е мангал та дрънка, неграмотен не можещ дори да говори правилно български.

Ей ТУК има интересни неща за тия спонсорирани от Сорос НПО-та. Там се мярка и името на Лало Каменов като бивш секретар на НСЕДВ (Националния съвет по етнически и демографски въпроси) към Министерски Съвет. Колко от тия са криптоевреи ще разберем след време. Преди да ги избесим в Безвремието, ако въобще оцелят от Прочистването...
Top
anti666
Публикувано на: 20.6.2013, 19:53
Quote Post












Успяха да отменят Ботев. Туркинята Мукадес Юсуф Наблант, назначена от криптоеврея Олигарски/Бадемовски/Ореховски, все пак отмени тези велики стихотворения. "На прощаване", "Моята молитва", "Елегия", "Майце си" и "Борба".

Туй е казало
стадо от вълци във овчи кожи,
камък основен за да положи
на лъжи свети, а ум човешки
да скове навек в окови тежки!
Соломон, тоя тиран развратен

БОРБА

Кажи ми, кажи, бедний народе,
кой те в таз рабска люлка люлее?
Тоз ли, що спасителят прободе
на кръстът нявга зверски в ребрата,
или тоз, що толкоз годин ти пее:
"Търпи, и ще си спасиш душата?!"

Той ли, ил някой негов наместник,
син на Лойола и брат на Юда,
предател верен и жив предвестник
на нови тегла за сиромаси,
нов кърджалия в нова полуда,
кой продал брата, убил баща си?!

ЕЛЕГИЯ

О, мой боже, правий боже!
Не ти, що си в небесата,
а ти, що си в мене, боже -
мен в сърцето и в душата...

Не ти, комуто се кланят
калугери и попове
и комуто свещи палят
православните скотове;

МОЯТА МОЛИТВА
Top
Палазов
Публикувано на: 21.6.2013, 16:48
Quote Post


Участник
***

Група: Участници
Съобщения: 46
Участник # 230
Дата на регистрация: 14-January 06



Сега казват, че била станала грешка и де факто тези стихотворения ще си останат в учебния материал.

"Объркването вчера, по думите й, било причинено от проект, разработван при управлението на ГЕРБ"

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5869051

Усетиха, че моментът изобщо не е добър за прокарване на анти-български идеи гласно, защото хората всяка вечер са по улиците и има голяма вероятност да се стигне до безредици след една такава изцепка.

Жалко... според мен няколко такива последователни грешки от страна на тези боклуци и хората ще избеснеят тотално и ще се почнем!


--------------------
??????? ??? ?????! ıYı
PM
Top
Йордан_13
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 092
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



Е, щом поемаш политическа отговорност, ще поемеш и лична отговорност един ден и ние няма да съжаляваме, когато те обесим, мръсна кучко! Но поради особената наглост, дързост и българоотрицание, с което си го извършила, осъждаме на смърт чрез обесване и цялата ти рода! Нека знаеш в следващия живот, че от делата ти и начина ти на мислене, могат да пострадат хора и ще научиш тоя урок чрез смъртта на твоите близки!

http://www.blitz.bg/news/article/206784
PMEmail Poster
Top
Ванина
Публикувано на: 22.6.2013, 14:34
Quote Post


Често пишещ
****

Група: Участници
Съобщения: 556
Участник # 5 217
Дата на регистрация: 27-January 13



http://www.blitz.bg/news/article/206784
Марияна Банчева: «Аз подписах да отпадне “Майце си”, не съжалявам!»
И азъ няма да съжалявамъ ако лично съ тези ръце те убия. Няма да съжалявамъ, защото не ще убия човекъ, ще убия имитация на човекъ, имитация на божие създание, а всъщностъ пъклено изчадие, продало всичко човешко, душа сърце на дявола. Няма да съжалявамъ, защото ще спася Българското самосъзнание, ще спася децата ни отъ поеничерявне, ще ги спася отъ духовна смъртъ. Има ли го Българскиятъ Духъ, ще можемъ оцеля духовно, че макаръ и малко да останатъ отъ насъ въ физическо измерение, има ли го Българскиятъ Духъ, ще има остатъкъ Българи и въ материалниятъ святъ на тазъ изстрадала Земя.
ХОРА, МАЙКИ И БАЩИ СЪ БЪЛГАРСКО САМОСЪЗНАНИЕ, ВИЖТЕ ЧЕ УЧИЛИЧАТА ВЪ ТАЗИ ЕВРЕОТУРСКОАМЕРИКАНСКА ДЪРЖАВА НАРЕЧЕНА СЪ СВЯТОТО ИМЕ БЪЛГАРИЯ НЯМА ДА НАУЧАТЪ ДЕЦАТА ВИ НА ДОБРО. ОТДАВНА ПРИЗОВАВАМЪ, ПРИЗОВАВАМЪ И СЕГА ИЗВЕДЕТЕ ГИ ОТЪ ТЕЗИ ПЪКЛЕНИ ГЕЕНИ НАРЕЧЕНИ УЧИЛИЩА. А АКО ИСКАТЕ ДЕЦАТА ВИ ДА СТАНАТЪ ЕНИЧАРИ, НА ВАША ОТГОВОРНОСТЪ ВОДЕТЕ ГИ ДА СЕ "ПРОСВЕЩАВАТЪ"
PM
Top
anti666
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 261
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



Да видим наживо фалшификаторите на българската история, за които бяхме писали още 2008 година. Тези, които системно от години промиват мозъците на децата ни. Искам само да припомня на "професорите" Мария Босева и Мария Радева, че един ден в Саракта ще бъдат подведени под наказателна отговорност. Тези неща не се забравят!
АНТИБЪЛГАРСКИ УЧЕБНИЦИ
User posted image
http://www.blitz.bg/news/article/287930
PM
Top

Topic Options Reply to this topicStart new topic

 

Нови участници
trened 7/9/2023
ддт 5/2/2022
mita43c 5/12/2021
Krum 20/9/2020
Lucienne71 21/4/2020