Движение "Воини на Тангра" - Начало |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |

Йордан_13 |
Публикувано на: 24.8.2025, 11:09
|
![]() Админ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: админ Съобщения: 16 981 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 ![]() |
Вижте сега, тя историческата наука, ако няма първоизточника, дори легендарен да е, тя ще си тъпче хилядолетия по тия теми и ще създава подобни главоблъсканици и тези изсмукани от пръстите си как от "българин" станал "баварец". Ами, не е верно. Верното е само, че етнонима "баварци" произхожда от името на един велик скитобългарски кан, сина на Идантирс наречен Иданбир по нашему, Бавър. Негов син е Уктимас или това е известният ни от херодотовата история;))), скитски цар Октамасад. Този български кан има много богата история, защото участва в битките срещу Дарий Първи, става след това кана субиги на Българска Скития, чиято столица тогава се нарича Джилан сиреч Змия (или това е днешното Дилом). Той е пример, за това как когато всички скачат за да воюват и заличат българите, Тангра манифестира необходимият ни кана субиги, който да победи света! Да победи Света! Бавър е победилият света, Българин! И в един от походите си на Запад, той основава на територията на днешна Бавария, крепост, която нарича на свое име Бавър;))) Оттук, българите, които остават там, те са войници и които охраняват тази крепост, завоювана земя и територии след време започват да се наричат "баварци", хората на Бавър, войниците на Бавър, българите на Бавър.
(58) Раудеб, синът на Джумантай, Бавър, синът на Иданбир, Арджанбий, синът на Кес-Кубан – горели от желание за тръгнат на бой след Тулуш. (59) Те били и братя: майките на Тулуш, Бавър и Арджанбий били дъщери на Бахтияр. *** (40) Сетне на кинешите ще трябва багълите да изберат нов цар - това също е бавна работа. (41) Разправията на кинешите можела да продължава много месеци – опърничави били багълите. (42) Но заявил на кинеша прямият Бавър: “Нямаме кога сега да се занимаваме с каквото и да било: (43) Над Аскъп надвисва най-жестока беда... Дайте да отложим всичко до победата над врага!”. (44) Съгласили се багълите да отложат делата, но само за един месец – нямали търпение да повдигат врява!... *** (51) Бавър с джеремелците тръгнал срещу рънджайците, а Тулуш със сънджакците застанал срещу наубурийците. *** 163) “Ето ме, чакам те! – отвърна му Бавър. – Къде ще бяхам вече с този тежък стълб!”. (164) Когато Туштар приближи, удари го Бавър със стълба – и го поби в земята до върха на главата. (165) “Хубав стълб! – каза Бавър. – Ще го поставя в Джилан, че то там стълбовете на портите съвсем са изгнили!”. (166) Ужасиха се тогава хинците и признаха властта на Бавър. Овладя той едната част на света – остана още половин свят. (169) Препусна Бавър на запад – засенчи прахта, вдигната от коня му цялата източна част на небето. (170) Видя тази прах синът му Уктимас и каза: “Най-сетне татко идва към нас!”. (171) Но никой вече не го чу – загинали бяха всичките му воини – и се биеше той сам с врага. (172) Когато го обкръжиха злобните врагове на върха на Кабил, тогава пристигнва Бавър: (173) Бодна българският бик мерзките врагове – и те полетяха от превала надолу с глава. (174) След това потегли страшният цар на Аскъп на поход на запад и каза на воините тъй: (175) “Казват, Кубал е поставил също такъв железен стълб; искам и него да взема за поправката на портите в Джилан!”. (176) Когато преминаваха Баил, обновиха крепостта там, наричана Балтавар; тъй взеха да наричат и реката. (177) Дойдоха тогава при царя кермекците-худци, избягали от Кубал – и тръгнаха с Бавър. (178) Опитаха рънджайците на едно място да преградят пътя на царя – и бяха тутакси стъпкани. (179) На мястото на битката царят построи крепост, която неговите воини нарекоха в негова чест – Бавър... Случаят с баварците, българите на кана субиги Бавър, ясно показва, че държава с името България не възниква току-така;))) Ти може да населиш дадена територия, да я овладееш, да създадеш на нея поколение, но това автоматически не означава държава с името България! И това е често срещано явление в нашата древна и средновековна история: имаме много български държави, владения с поколения, но поколенията не получават името българи, а държавата си не наричат България. Искам много ясно да го разберете. България като държавност и държава е най-финният и най-висш субстрат, перлата на Духа! Нейното възникване не всякога се случва, тя не всякога се ражда! И наште "туранци" нал ги видите днес?;))) Само като им за говорих,че гагаузите са българи, че ето таа хазарянка си е чиста българка по излъчване и по физика, че турците са измет и ме блокираха от групата си "Велики Туран!" България е най-висшето възможно на тази планета! И е нещо много изстрадано! А, като такова, днес, много лесно ще го пропилеем! ============================================================================== Българин на българина да помага, навсякъде по света 4 д · Йохан Авентин и българският произход на баварците Йохан Авентин през 16 век посвещава целия си живот да проследи произхода и историята на баварците. Той „и до днес се смята за Баща на баварската история.“ „Авентин и манастирските библиотеки Баварецът Авентин е един от най-големите рененсансови историци на Германия.“ „Всички старинни предания за миналото на баварците са събрани в една цялостна история от придворния летописец Авентин през ХVI в. По своята историческа мисия този човек е напълно съизмерим с нашия Отец Паисий. Също като него, той е пребродил цялата баварска земя и е събирал всякакви възможни ръкописи и старини. Позовавайки са на Авентин, германският проф. Фрицлер е написал една твърде съдържателна студия за общите корени на баварци и българи. За съжаление той безкритично приема шаблонната тюркска теза за произхода на древните българи и определя баварците като тюрки. От внимателния преглед на баварските хроники се вижда, че в тях са отразени две последователни български преселения в Бавария – по-ранното на Алман Ергле през III в. пр. Хр. и по-късното на Боемунд и Инграм през I в. пр. Хр.” Иван Митев Баварска хроника На Авентин се позовава това изследване: „Общ произход на баварците и българите“ Карл Фритцлер, превод от немски език Ради Панайотов Цитат: „Според изчислението на Авентин още през 225 г. пр. Хр. е станало така, че една част от българският народ, принадлежаща към баварското племе, се е отделила от него и потеглила от там. Цар Тесел (Thessel) и неговият племенник Балгер извели “доста народ” (с име българи (Bulgarn), както казват немските баварски хроники)…” Общ произход на баварците и българите проф. Карл Фритцлер, Франкфурт GEMEINSAME ABSTAMMUNG DER BAYERN UND BULGAREN Von Professor Fritzler, Frankfurt (превод от немски език Ради Панайотов, гр. Шумен) Бележка на преводача: Настоящата статия е извадка от книгата на проф. Карл Фритцлер „Die Herkunftderdeutschen Volkstämme“ (“Произходът на германските племена”), 1923 г. Ето потвърждение от известен наш учен-езиковед: Из: „Бавария и България“ Проф. д-р Моско Москов, Софийски университет „…този въпрос е поставен от проф. Фритцлер от Франкфурт в неговата статия “Общият произход на бавари и българи” (Gemeisame Abstammung der Bayrn und Bulgeren). В тези статия са приведени доказателства от лингвистичен, исторически и културно-етнографски характер. Баварският историограф Авентинус от XVI в. (Joannes Aventinus – 1477-1534) е бил придворен историк. По негови думи той с години е обикалял цяла Бавария. Посещавал е църковни и манастирски книгохранилища, събирал е материали (ръкописи, хроники, писма, родови книги, напеви, песни и др.), прочел е средновековни истории на различни езици. Събраните данни и материали е преработил в две книги: Баварска хроника и Германска хроника (Annalium Baiorum – 1580 – намира се в Universiteits Bibliotheek van Amsterdam). Проф. Фритцлер е привел от Баварската хроника редица данни по разглеждания от него въпрос за българския произход на баварите. Фритцлер прави и паралели между обичаи на старите бавари и българи, които показват сходство и съвпадение. Привежда и сведения на хронисти за протобулгарите, които сравнява с данни за баварите. Ето някои общи черти и характеристики между булгари и бавари: военнолюбието, смелостта, въоръжението, коневъдството (сравни конния пазар в Мюнхен, запазен до миналия век), култа към коня, змията, вълка и кучето. Установени са и общи обичаи от езическо време у бавари и булгари – например обичаят „пеперуда“. Стар обичай е и изгарянето на покойниците. Има много съвпадения в държавното и правното устройство на двата народа – лъвът като символ и др. Проф. Фритцлер е направил опит да обясни как от началната изходна форма булгар чрез съответния фонетичен развой се е получила формата бавар. Ето част от развоя: 1. булгар> боугар> баугар (втората форма е запазена и до сега); 2. баугар>баугуар>баугуавар>багувар>бавар; 3. баугувар> байгар> байар>байер. Някои от междинните форми са запазени чрез името на баварския цар Балгер, на героя Байгер, на сина на цар Алман Бойгер. От наша страна сме направили опит за подобно опростено обяснение въз основа на фонетични закони. Смятаме, че развитието от булгар към бавар е станало в самия стар баварски език, който по начало следва да бъде еднакъв с протобулгарския.“ ИЗВОД Проф. Москов потвърждава, че изследването на Карл Фритцлер е дословен преразказ на „Баварска хроника“ на Авентин. Наистина не открих текста на „Баварски хроники“, но сведенията, че Авентин извежда произхода на народа си от българите се среща и в множество други публикации. Иначе – текстовете на Авентин са запазени – и досега никой не е опровергал тези неща. Очевидно твърдението, че баварците са българи, действително е на Авентин. Пристрастието на проф. Фритцлер и нашия проф. Москов към „тюркската теза“ и заблудата за „тюркски азиатски произход на българите“ не променя с нищо значението на трудовете на Авентин |
![]() |
![]() ![]() |