www.Voininatangra.org
 
 
 
НАЧАЛО   АКТУАЛНО   ГАЛЕРИЯ   ФОРУМ   ТЪРСЕНЕ
  
   РЕГИСТРАЦИЯ   ВХОД
Саракт

Форум -> Розетата от Плиска


Страници: (3) 1 [2] 3  ( последно съобщение ) Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Розетата от Плиска
Сакар
Quote Post


Участник
***

Група: Участници
Съобщения: 371
Участник # 2 033
Дата на регистрация: 10-October 09



Хубава професия имаш и явно знаеш какво говориш. Интересно е това за чемширеното листе- предполагам не се прави с восъчен калъп, което май би било по-лесно?

А за гледните точки- със сигурност не означават нищо :) Само дето аз просто нямам такава- лаик съм в металолеенето и цитирах един професионалист, толкоз. Реакцията ми беше насочена срещу априори възприемането на някой важен артефакт като 'фалшификат' или на снимка- като 'пипана'. И какво, ако снимката не е на оригиналната Розета- не е ли все пак най-близкия образ, до който имаме достъп в момента? Ами ако все още не сме дорасли да Я видим? Така че, дотук и това е добре. За мен е знак по Пътя и за други е така.

А препоръката ми да видиш артефакта в музея остава. Така ще можеш да ни кажеш повече от гледната точка на запознат.

Поздрави
PM
Top
stonetales
Quote Post


Участник
***

Група: Участници
Съобщения: 149
Участник # 3 529
Дата на регистрация: 3-May 11



:)
Както ти самия казваш, едва ли има значение какъв ще е коментара ми.
В края на краищата всички ние пречупваме информацията през собствената си призма.
И във всички случаи, без изключение, в последната си преценка, вярваме само на себе си:)

Калъпа беше директно шамотен.
PM
Top
Йордан_13
Публикувано на: 3.12.2015, 19:46
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



АТХАРВА ВЕДА
ХИМН XIX, 53

" Времето носи (нас) напред, то е кон със седем лъча, с хиляди очи, незнаещ унищожение и е пълен с плодоносност. Посветените Мъдреци се придвижват на него; неговите колела са всичките светове.
Така Времето се движи на седем колела; то има седем спици; неговото безсмъртие е оста. Днес Той е всички тези светове. Времето устремява напред първия Бог.
Пълен съд е атворен във Времето.Ние го виждаме да съществува в много форми. Той е всички тези светове в бъдеще.
Те го наричат "Време и Висше Небе".
PMEmail Poster
Top
Йордан_13
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



Сътворението на Земята. Мит на индианците Мая.

От бездната е родена Земята, когато не е имало нито небеса, нито Земя.

Който е Божество и Мощ, създал Големият Камък на Милосръдието там, където в стари времена не е имало небе.
И оттам се родили Седемте Свещени Камъка, Седемте Воини, носещи се из духа на вятъра, Седемте избрани Пламъка.
И те се раздвижили. И Седемте станали Негови Милосърдия, а така също и Седемте станали Негови Светци.
И станало така, че безбройните Милосърдия се родили от един Камък на Милосърдието. А била Безкрайна Нощ, там, където в древни времена нямало бог, който не се бил явил, макар Сам за Себе Си да е бил вътре в Милосърдието, вътре в Мрака, там, където нямало небеса, нито Земя...

Нилу е името на Нощта. Първата дума на Бога, първата дума на Словото. Така се натрошил Камъкът от само себе си в глъбините на Нощта... И бил създаден Камъкът, който образувал камъните, Трите Камъка, които легнали в краката на Главното Милосърдие. Камъните, които се родили били под Първият Камък. И били истински братя.
Тогав апрез пукнатината на Камъка влязъл Чак, Великанът. По онова време всички били великани, събрани в един Народ от всички земи. И първият Цар бил Господ Бог...

Ангелите, духовете се вдигнали, докато били създавани звездите. Не била осветена Земята, нямало небе, нито земя.

Имало: червен пауах (бог на вятъра), бял пауах, черен пауах, жълт пауах.

И така, на първото небе Господ Бог - Словото имал свой камък, имал своя змия, имал своя материя.
PMEmail Poster
Top
Йордан_13
Публикувано на: 14.1.2016, 10:42
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



"Чаша с отвор надолу и дъно нагоре;
в нея се намира Световната Слава.
По края й седят седемте мъдреци;
осмият, речта е съединена с Брахман".

(Индийски санскритски първоизточници,Упанишади, стр. 183)
PMEmail Poster
Top
Йордан_13
Публикувано на: 14.1.2016, 10:51
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



1. Наистина, този, който знае детето с (неговото) жилище, с мястото му, с неговият стълб, с неговата връв, той отблъсква 7-те съперничещи врагове. Наистина, това дете е средната прана: това е жилището, това е мястото, стълбът е праната, връвта е храната.

2. Седемте Неунищожими са до него: в окото му има червени жилки, чрез които Рудра се съединява с него; в окото има вода и чрез нея Праджапати, чрез зеницата - Адитйа, чрез черното - Агни, чрез бялото - Индра, чрез долните мигли с него се съединява Земята, чрез горните - Небето. Който така знае, храната му не загива.

(Втора Брахмана, Упанишади, Индийски санскритски първоизточници, стр. 183)
PMEmail Poster
Top
РонинА
Quote Post


Участник
***

Група: Участници
Съобщения: 154
Участник # 35 428
Дата на регистрация: 7-March 14



Пътувахме из Еленския балкан и се спряхне до едно барче да починем и за по чаша чай.Вижте Читалище Христо Ботев с.Бяла.
PM
Top
boila
Quote Post


Новодошъл
*

Група: Участници
Съобщения: 5
Участник # 35 850
Дата на регистрация: 4-February 16



Случвало се и преди да влизам тук, защото имаше какво да се види и прочете. Затова ще споделя и за заниманията си по въпроса с "Розетата от Плиска":

СЕДМОЛЪЧКАТА - "РОЗЕТА" ОТ ПЛИСКА

През 1961 година проф. Станчо Ваклинов открива при археологически разкопки в първата българска столица Плиска необикновена находка – розетата от Плиска.
Розетата от Плиска е старобългарски артефакт, датиращ от периода VII – IX век, който е бронзова звезда със седем трапецовидни лъча и с диаметър 38 мм, върху лицевата страна на която има изобразени общо седем двойки рунически знаци, с изобразен на гърба знак IYI, както и с малък клуп за хващане на лицевата част с дупчица в него.
Изчистената геометрична форма на розетата от Плиска и прецизните 7 лъчи и знаци са доказателство, че тя е била матрично отлята и тиражирана в големи количества. Розетката е намерена в работилница за обработка на цветни метали от края на Х-нач. ХІв., където тя била в качеството си на скрап приготвен за претопяване. Сега е изложена в Археологическия музей в София.

Все още няма категорично мнение за "розетата", розета ли е или е капаче от бронзова кутийка, серийно производство. В случая явно става дума за жреческа утвар. А самата седмолъчката е Символ именно на Идел, древната Прародина на Седемте рода(племена) във Волго-Уралието.
За нас най-ценни са българските източници от първа ръка, така да се каже, защото са най-автентични и достоверни, макар точно тях да ги отричат невежите фалшификатори и дейците с гръмките изявления и претенции. На тия им трябват фантазии и безкрайни писания с което да привличат вниманието на народните маси и да ги държат заинтересовани и баламосани.
Що се отнася до българската историческа наука и археология там за нас интерес представляват мненията на откривателя и проф.Станчо Ваклинов и на проф.Димитър Овчаров. Освен това още в началото искам да заинтригувам читателя, като му кажа, че надписа е разчететен и то от един учител-пенсионер - Панайот Иванов от Добрич, но за този факт се правят на ударени и разсеяни също както за сборника "Джагфар тарихи", който стигна до нас пък благодарение на друг учител по история - волжкия българин от Русия, Ф.Нурутдинов. Естествено отричанията са съпроводени с лъжи, наукообразни уйдурми и съпровождащи ги клевети.

Например за "орхонско-енисейската" писменост, която използва Панайот Иванов, казват, че било буквенно писмо и нямало връзка с "прабългарската" писменост, нaпр. с "донско-кубанската"(някакъв си Кызласов, когото цитира и повтаря Ж.Войников, който също е писал за "розетата"). Ами Балканската и Волжката "прабългарска" писменост и тя ли е различна от "донско-кубанската" и "орхонско-енисейската"?! - Дрънканици на търкалета! Слава Богу имаме сведения и от средновековните български автори по въпросa, кaкто и за самата орхонско-енисейска" писменост!

Т.е. особена разлика в рунните писмености няма, едната е Кашански алфавит, азбука(същото "орхонско-енисейско" писмо), която била в употреба и у нас основно от ермийците(македонските българи, които служели в администрацията на държавата), другата е старата писменост "самра", която била позната на Балканите и в Близкия изток, Източното Средиземноморие.
Подобни на нея са и скандинавските руни, естественно и писмото на етруските от Мала Азия, защото била излязла от писмо на кам-бояните, жреците на Тангра - т.е. първоизточника е източноарийската древна култура.
За писмото куниг: на негова база възниква шумерския клинопис(глинената плочка е по-здрава от кожата...), след това финикийското писмо, а от него гръцката и латинската азбука и накрая - кирилицата. Ролята на пари отначало изпълнявали парчета от кожа на пушисти животни-белка, собол и др. /.
Тези парчета от кожа-парични знаци ги наричали биль/билге/”знак”. И кун „белег”. Оттук и българското кун „буква” и куниг „книга”. Една връзка кожички била парична единица наричана-туун. Тази дума след това станала-тиен и название на белката. От туун произлязла и друга дума-джоген/знакова връзка към нещо или която връзва нещо знаково/. С „джоген” и прикрепена към него пломба/печат/ закрепвали връзките кожички-паричните знаци и свитъците с Царски грамоти. Така думата „джоген” получила и значението „юзда” и „свидетелство”. От българското „джоген” произлязла и руската дума „закон”, тъй като Царските укази се излагали в грамоти, скрепени с „джоген”. Затова и досега в руската среда битува поговорката/непонятна за славянските изследователи/: „Держать народ в узде” т. е. в рамките на закона.

A Тенгрианството възниква преди повече от 10 хил. години в българска среда в първата Прародина на древнобългарския етнос във Волго-Урала(ИДЕЛ- СЕДЕМ ПЛЕМЕНА). Тази Първа Небесна вяра се гради върху основата на древната духовна наука, позната и досега по цялото земно кълбо, без тези центрове на познание в Австралия, Океания, Северна и Южна Америка, Средна Азия, Сибир и Скандинавия, да са имали някаква връзка или взаимно влияние в обозримото минало... Известна е и сега под названието - Шаманизъм или Шаманистика, думата е сибирска и се използвва условно като общо название. Оттам и Първоизточника и сходството на руните!
Съвременния възродител и радетел на шаманистиката е английският изследовател Кенет Медоуз, който започва своите изследвания сред Северно-американските индианци. В блога имам няколко превода от него свързани именно с Шаманистиката. Още за Тенгрианството тук:
atil.blog.bg/history/2014/06/15/pylniiat-tekst-na-zakonodatelstvoto-na-drevnite-bylgari-tore.1273279

И тук: atil.blog.bg/history/2016/01/10/.739218

Древнобългарските миграции от Източна Европа на изток и на юг разнасят Тенгрианството със себе си сред туземните племена и народи. На изток то се запазва сред потомците на т.нар. "китайски тюрки"(сибирско-алтайските и средноазиатските племена и народи) и се въприема лесно от тях, наред със същия този Шаманизъм, който им е бил познат. А в Близкия изток и Иран, Индия на негова основа възникват редица вторични, вулгаризирани култове. Т.е. "обожествяват" се редица женски и мъжки алпи(духове, ангели от тенгрианския пантеон) тъй като считали, че този или онзи повече покровителствува именно тях. Така се появило и "идолопоклонничеството"(религиозните култове на траките са именно от този тип и род!)... Самата дума Идол има за прототип именно - Идел. На първо място при славяните...
По-късно възникнали религиозни култове като зароастризма(огнепоклонници), маздакизма(има същия източник като богомилството - една стара тенгрианска ерес), хиндуизма и т.н.


Седмолъчката - "розета" с лицевата и обратната си страна. Тук още по-ясно се вижда, че става дума за капаче, стига да има кой да види, разбира се. На долната страна на капачето е интересният знак "ипсилон", за който също има много спорове и разсъждения. Можем да кажем, че става дума за тамга - символ, герб. Същото каквото е и седмолъчката или шестолъчката или пентаграма. Друго, което може да се каже със сигурност е, че това не е знака на рода Дуло. Макар че обърнат обратно, донякъде има прилика с него(Тризъбеца).

По-нататък..., още за малко за надписа и писмото и ще се върнем на самата Седмолъчка като символ. За "орхонско-енисейското" писмо, което ползвал Панайот Иванов:
"...Като начало Томсен предположил, че орхоно-енисейските надписи трябва да се четат не отляво надясно, както смятали другите изследователи, а отдясно наляво. После, като всеки дешифровчик, той преброил колко знака се срещат в надписите. Оказали се тридесет и осем.
Това откритие давало основание преди всичко да се определи видът на писмеността. Както е известно, броят на знаците в буквените системи се движи до към тридесет знака, а в сричковите е не по-малко от петдесет. Значи, направил извод ученият, орхоно-енисейските надписи представляват нещо средно между чисто буквено и сричково писмо. А може би, разсъждавал Томсен, това е буквена писменост, в която знаците за един звук се редуват в зависимост от това, какъв знак следва или стои отпред.
Но предположението ще си остане предположение, ако не се подкрепи с доказателства. И тук решаващо се оказало това, че от самото начало ученият тръгнал по друг път, различен от този на предшествениците му. Той не се опитвал да чете надписите с помоща на известни буквени знаци, а сравнявал съотношението на едни знаци с други. ..."
Линк: atil.blog.bg/history/2015/08/12/bylgarskoto-staro-pismo-i-otkrivaneto-na-orhonsko-eniseiskit.1383350

В книгата си „Истината за Прабългарската рунна азбука и за написаното с нея” той тълкува и разчита различни рунни надписи, основно от Мурфатлар, Шудиково и др., и естествено се спира на розетата. П. Иванов смята, че рунното писмо на прабългарите е било сричково, т.е. всеки знак отговаря на сричка и за основа взема орхоно-енисейското писмо. Неговият прочит е следния:
„Талеб, ил вич текъ, еке текъ, килеш шак е/иб са(м)ърт”:
Моля се, приеми троицата занапред благосклонно, смирено, само (за нея) подобава полза или добро да откърмя”.

Панайот Иванов заключава, че розетата е била с агитационен смисъл, и се е използвала от първите български проповедници за разпространение на християнството, след покръстването на българите от княз Борис-Михаил. В подкрепа на това свое твърдение, цитира Александар Соловиев от Босна и Херцеговина, който пише че в латинския превод на „Тайната книга” на богомилите, Исус Христос е представен като „седмолъчно слънце”. (ПИ-ИПРН, стр. 139-142, 213-216)
(Сведенията за прочита на Панайот Иванов са от статията на Ж.Войников, така че му се доверявам, тъй като не притежавам книгата на П.И.)

И така, надписа се изясни, аз съм склонен да приема този прочит тъй като изглежда най-достоверен и правдоподобен. Защо?

Панайот Иванов вече разчете доста запазени надписи с това писмо. Има още една такава "розета" от Преслав, но тя е без надпис - защо ли? Aми зaщото изглеждa, че това са капачета на бронзови кутийки, серийно производство - лети от бронз. Жреческа утвар, най-вероятно за помазване(очистителното окaдявaне и ръсенето с водa също идвaт от ритуaлa нa първaтa Небеснa вярa).
Помазва се жертвата със съответния знак на алпа-духа, за който е предназначена или за Тангра ако е за него. Помазват се по челото и по-първите хора около жреца, боили, хора от царското семейство. Помазването останало като ритуал и в християнството. Кутийките със седмолъчките - символ на Идел останали в употреба и след покръстването. А върху тази от Плиска някой български поп в първите години след покръстването написал с рунното писмо християнски текст.
Акцента върху Троицата не е случаен защото тенгрианците и мюсюлманите заради Нея наричали християнството - многобожие...

Нищо общо няма с никакви звезди и съзвездия и дни на седмицата и слънце гадания...Че и магически кодове. Това е пак материално доказателство за сведенията от сборника "Джагфар тарихи"! Там се казва, че след покръстването през 865 г. до 893 г. в България били в употреба четири езика писaни на четири писмености. Гръцки, латински, български и славянски. И всеки кръщавал и проповядвал на своя език и пишел със своето писмо. Славяните и българите с рунното писмо на своите жреци, част от които станали свещенници(за да си запазят властта и социалното положение...). Точно това е едната от главните причини за събора през 893 г. и за въвеждането на един език на една азбука - "За да няма различие в написаното". Та попа-българин написал върху капачето - върху лицевата му част християнския текст. Такива текстове има доста.

Този знак е считан от В.Бешевлиев за знак на Тангра, Ст.Ваклинов, Ст.Мавродинов, Д.Овчаров приемат самата "розета" за слънчев символ свързан с тенгрианството а този знак или като знак на Тангра или на рода Дуло.

От сведенията на средновековните български летописци разбрахме, че знака на Тангра най-често се изобразявал като шестолъчка или "цветочен" знак, от 6 да 36 лъча(цвята), но само четни. Знака на рода Дуло бил Тризъбеца. И двата знака са широко разпространени в Дунавска България до края на 14-ти век а "цветочния" знак на Тангра в 6 и 8 листен вариант го има по надгробните камъни до края на 19-ти век. Самите камъни, особенно на мъжете имали вид подобен на каменните изваяния в чест на Тангра, наричани - Тара или Тагил.

Действително става дума за - общност, народ, съюз, държава, племе, град и т.н. Това е явно значението на тази тамга, символ. И няма нищо по-логично върху розетата-седмолъчка символ на седемте рода(племена) на древен Идел да се изобрази точно този знак!! Този знак с право може да се нарече и знaкa нa бългaринa!
Колкото до АЗ-Ъ, не е случайно, че личното местоимение в първо лице, ед.ч. на българи и македонци е - Аз, Яз. Т.е. те така се самонаричат, самоопределят, това го няма при нито един друг славяноезичен народ! С определението "Ас-Аз" предците са наричали Първодуховете. Първите, най-големите оттам и донесли днешното значение на "Ас" в Европа и света. От друга страна племенната общност на асите(азите, някои считат, че от тях дошло името на Азия...) се явяват едни от основните ни предци.

Седмолъчката не е изолиран символ в България, нито пък единствено срещан при тези две "розети" от Плиска и Преслав. Седмолъчка издялана върху камък имало и върху стария тенгриански храм край днешното теке на Демир Баба(Железния баща) край г.Исперих. Камъни с различни изображения от стария разрушен храм били използвани и вградени в станата ограждаща текето.

Според мен дали е "соларен" кръг или е обратната страна на същото това капаче от кутийка на жреческа утвар е спорно. Склонен съм да приема второто...
За соларните култове при българите също имам публикация в блога, там се съдържат и мненията за "розетата" от проф.Станчо Ваклинов и проф.Д.Овчаров:
"...Тези предмети явно имат култов характер, понеже са отливки серийно производство, тяхното магически съдържание се потвърждава, както от наличието на рунните знаци върху розетата от Плиска, така и от броя на лъчите. Известно е че нечетното число и специално числото седем у много народи са играели важна роля в редица обреди, магии и заклинания(М.Арнаудов.Студии върху българските обреди и легенди.С. т.II1972, с.182.).
Не е без значение и факта, че сибирските шамани са изобразявали върху своите бубни(дайрета) човешки фигури със седем лъча на главата, като са вярвали, че те символизират седемте пътя на великите шамани по небето(А.П.Окладников, Б.А.Фролов. Древности Сибири: петроглифы, орнаменты, мифы. Международен ежегодник "Наука и человечество", Москва, 1976, с.75)

Крайната фаза в символичното изобразяване на слънцето може да се проследи сред многобройните знаци, гравирани върху строителни камъни, глинени и костени предмети, които се откриват в голямо количество при разкопките на Плиска, Преслав, Мадара и други раннобългарски селища. Чрез тях неговият символ е получил напълно графичен характер и е синтезирал двете основни черти на небесното светило - кълбовидната му форма и лъчистата му светлина.
Могат да се различат няколко групи типични соларни знаци: кръстовидни, кръговидни, квадратни и различни комбинации между тях(обр. 5 )..."

Линк:


My Webpage


--------------------
?? ?? ?? ?????? ?????? ?????? ?? ???? ?????? ?????. ? ??????? ?? ?????? ???? - ?????!
PMUsers Website
Top
anti666
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 249
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



QUOTE
Седмолъчката - "розета" с лицевата и обратната си страна. Тук още по-ясно се вижда, че става дума за капаче, стига да има кой да види, разбира се. На долната страна на капачето е интересният знак "ипсилон", за който също има много спорове и разсъждения.

Капаче на какво?
Аз си мислех, че към халкичката на долната част се е привързвала връв за носене на врата от колобър, както и за гадаене.
QUOTE
Панайот Иванов заключава, че розетата е била с агитационен смисъл, и се е използвала от първите български проповедници за разпространение на християнството, след покръстването на българите от княз Борис-Михаил....Нищо общо няма с никакви звезди и съзвездия и дни на седмицата и слънце гадания...Че и магически кодове... Та попа-българин написал върху капачето - върху лицевата му част християнския текст. Такива текстове има доста.

Тоест, Седмолъчицата е попски символ на фанариотите на Борис Българоубиец? smil3dbd4df1944ee.gif
Освен с едно съзвездие, няма общо с други звезди. По-скоро с планети, определящи седмицата. И освен мнението на всичките мастити учени, тук има и едно мнение, което все пак залужава внимание. Нищо че не е от виден учен. Защото от тях не съм чул защо всеки лъч има по два символа.

Съжалявам, но не мога да приема тези аргументи. За нас Седмолъчицата е и си остава тенгриански, колобърски символ и никой не може да ме убеди в противното.
PM
Top
anti666
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 249
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



За тези, които ги мързи да търсят, макар връзката да е дадена в началото на тази тема
http://www.voininatangra.org/modules/ipboa...t=0&#entry37672
"Подвижните светила са седем. Небесен господар им е Слънцето. То и Юпитер, Време - господарят управлява."
Мурфатларски надпис
QUOTE (Йордан_13)
И така тези два взаимопротичащи процеса на вътрешното и външното, довеждат до една проста необходимост;  да се създаде ключ, който да отключва небесните порти и осигурява пътуването през времепространството. Това трябва да стане през Слънцето, което управлява и Времето. Затова се налага консолидация на много бройните му лъчи (Магура и Байлово) в седемлъча, за да се премине през седемте порти и съответно да се разключат и седемте чакри, които движат времето. Всеки лъч придобива символ, който вибрира с пулсациите на всяка чакра и всяко едно фино енергийно поле. Символите са два, защото като отидеш, трябва да се върнеш, като усилиш, след това трябва да намалиш, като вземеш, след това трябва да дадеш.
PM
Top
anti666
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 249
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



В летописите на Джагфар, том 3 (стр.124) се споменава, че Седмолъчицата била тамгата, знака на първия български саракт Идел. Като символ на 7-те български рода, които създават първата държава в човешката история.

Това е още едно, земно проявление на Седмолъчицата. Неслучайно в центъра (гумното) е и свещеният знак на Саракта.
PM
Top
Йордан_13
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



QUOTE (anti666 @ 7.3.2016, 21:39 )
Летописите на Джагфар, том 3 казват, че Седмолъчицата била тамгата, знакът на първия български Саракт Идел. Като символ на 7-те български рода, които създават първата държава в човешката история.
Това е още едно, земно проявление на Седмолъчицата. Неслучайно в центъра (гумното) е и свещеният знак на Саракта.

Така е. Това винаги сме го твърдели, а и "Сказание за Чулман" го потвърждава

" 8. Как се образувал съюзът на Седемте Племена"
PMEmail Poster
Top
anti666
Публикувано на: 17.6.2016, 20:24
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 249
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



Българите сме пазители на свещената тайна за земята!

Подчертавам нещата, с които сме съгласни с историчката Елица.
като манипулатори на действителността българите с една лоша дума или лоша мисъл можем и да превръщаме светлината в тъмнина. Затова трябва да внимаваме.
Мисъл-фома. Или "Времето е наше, то нас обгръща и ние него обгръщаме" (В.Левски).

Аз стигнах до това националистическо наистина съждение, след като изследвах и други теми и се оказа, че в България са се създали три от основните писмености. Това е признато от западни учени. Така че, по някакъв странен порядък, на нас ни е дадено винаги да отключваме портите на знанието на другите народи. А защо в някои отношения ние оставаме неуки, това аз не мога да кажа. Но все пак в нашето ДНК е закодирано това знание и то може да се отключи със съответното духовно усилие, съответното желание за образование, желание да разбереш кой си. Когато стигнеш до това дълбоко знание, вече не е необходимо някой да те води. И оттам ние българите имаме едно самочувствие, много хора казват, че то не е положително, защото не ни обединява. Да, но това е всъщност знанието на всеки един вътре в нас, че ние сме самодостатъчни, ние го имаме това знание. Не е нужно някой отвън да дойде да ни учи. Ние самите сме тези, които можем да просвещаваме.
PM
Top
anti666
Публикувано на: 17.6.2016, 20:41
Quote Post


Отдаден
*******

Група: Участници
Съобщения: 2 249
Участник # 700
Дата на регистрация: 22-September 06



" А защо в някои отношения ние оставаме неуки, това аз не мога да кажа. "
Ами... има много простичък отговор на този въпрос. И понеже е много по-лесно да отключиш подсъзнанието и животинското, отколкото надсъзнанието и божественото. Много по-лесно е да разрушиш, отколкото да построиш. Да оскотиш и поробиш, отколкото да издигнеш духа и освободиш.
PM
Top
Йордан_13
Публикувано на: 19.12.2016, 0:56
Quote Post


Админ
*******

Група: Админ
Съобщения: 16 030
Участник # 544
Дата на регистрация: 10-August 06



QUOTE (Йордан_13 @ 14.1.2016, 12:42 )
"Чаша с отвор надолу и дъно нагоре;
в нея се намира Световната Слава.
По края й седят седемте мъдреци;
осмият, речта е съединена с Брахман".

(Индийски санскритски първоизточници,Упанишади, стр. 183)

(178) Минали вече 9 дни
и самият Чулман Джалъш
излязъл на брега
в най-голямо нетърпение.

(179) Но ето, че на брега
на Тамта-Илат
излезли най-сетне
хилядите морски коне.

(180) На тях се издигали
като могъщи дървета
върху гранитни скали,
хиляди храбри бахадири.

(181) Не можело да убие конете
никакво оръжие;
без умора препускали те
по безкрайния Аскъп.

(182) Разтърсвала се земята
под ударите на техните копита –
и всичко живо в страх
побягвало от техния път...

(183) Край водата приятелите слезли
от морските коне –
и завинаги отишли те
във вълните на морето.

(188) Приятно било за Чулман
да услужи на българите,
които го обичали
и почитали.

(189) А още по-приятно
му било
да приема техните подаръци,
похвали и благодарности.

(190) Ето тъй се сприятелили
хората с Чулман;
а който не се е сприятелил –
нека да се пази.

(191) Като приел благодарностите,
Чулман си отишъл в морето,
а приятелите останали
да чакат масгутските табуни.

(192) Докато чакали –
пирували и слушали
как пее хайджията
стари и нови песни.

(193) “Орбай прие хвалбите на хората
и си отиде на дъното на моретата.
Моретата цялата суша заобикалят,
но Чашата водата им съдържа.

(194) Със седем клонки стиска
тази Чаша клонът на Бой-Терек;
седемстъпално дърво,
приеми поклоните на човека!

(195) Нека бъде вечна тази Чаша,
нека бъде вечен българският род,
обединил 7-те езика!” –
тъй пеел на богатирите рапсодът...
PMEmail Poster
Top

Topic OptionsСтраници: (3) 1 [2] 3  Reply to this topicStart new topicStart Poll

 

Нови участници
trened 7/9/2023
ддт 5/2/2022
mita43c 5/12/2021
Krum 20/9/2020
Lucienne71 21/4/2020