Тенгрианство и Саракт | ||||
Материал | Накратко | Преглеждания | Оценен | Публикуван | |
Черквички-грамади | 3748 | 0 | 0.00 | 20.02.2012 | |
ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ НА САРАКТА | Идейна програма на Движение "Воини на Тангра" | 3452 | 0 | 8.00 | 5.11.2009 |
Царят Български | "Каквото е горе - такова е долу" Трижвеликият Ерми | 2129 | 0 | 0.00 | 31.03.2013 |
Триптих - Хора | 3509 | 0 | 9.38 | 4.07.2005 | |
Триптих - Ускорител | 4155 | 0 | 9.14 | 3.04.2013 | |
Триптих - Краят на тайните | 3975 | 0 | 8.65 | 4.07.2005 | |
Тенгрианската обредност | Ти, който се намираш зад белите облаци, ти, който се намираш зад черните облаци, ти, който се намираш на синьото небе, ти, който се намираш във владенията на Тангра... | 4027 | 0 | 9.12 | 23.11.2005 |
Субан Верени в "Сказание за Чулман" - съвременни свидетелства | 136 | 0 | 0.00 | 15.02.2024 | |
Старобългарското езичество: Мит, религия и фолклор в картината за свят у българите | 3313 | 0 | 0.00 | 3.05.2010 | |
Сказание за Чулман - Част VII. Песен за потомците на Атай | 215 | 0 | 0.00 | 24.11.2023 | |
Сказание за Чулман - Част VI. Атай aръ или Песен за Атай | 766 | 0 | 0.00 | 30.10.2020 | |
Сказание за Чулман - Част V | 1138 | 0 | 0.00 | 30.11.2019 | |
Сказание за Чулман - Част IV | 784 | 0 | 0.00 | 7.12.2018 | |
Сказание за Чулман - Част III | 1336 | 0 | 0.00 | 15.12.2017 | |
Сказание за Чулман - Част II | По случай българската Нова година, годината на огнения Петел, се публикува втора глава от епосa „Сказание за Чулман”. Епосът „Сказание за Чулман” е живото предание на Българския исторически път и дух, материализирано за поколенията като Свещено Писание. Kато свещено Писание „Сказание за Чулман” е непресъхващия оптимизъм, че Бъдещето принадлежи на Българина! | 1958 | 0 | 0.00 | 24.12.2016 |
Сказание за Чулман - Част I | Първа част от Тенгрианския епос от Волжка България (публикува се за пръв път в България на български език). | 16715 | 0 | 9.85 | 20.09.2005 |
Сказание за дъщерята на Хана, Микаил Бащу | 5080 | 0 | 0.00 | 25.11.2010 | |
СИМВОЛИКАТА В ГОДИНАТА ВЕРЕНИ | 114 | 0 | 0.00 | 9.03.2024 | |
Свикване на Велико Hародно Cъбрание | 1584 | 0 | 0.00 | 21.02.2013 | |
Сага за Казвказ - Руслан Тилов | Кодекс, останал от времето на Стара Велика България. В него е описан моралния кодекс, базиран на старата българска Вяра - Тенгрианството | 2089 | 0 | 0.00 | 12.05.2010 |
Основни принципи на Тенгрианството | За разлика от болшинството религии, създадени от различни основатели и техните последователи, тенгрианството е религия която възниква в дълбоката древност, включваща в себе си ранните религиозни митологии, свързани с отношението на хората към природата, природните явления и космоса-Небето.... | 4898 | 0 | 7.00 | 3.09.2005 |
Основни закони на Торе | 6117 | 0 | 8.75 | 23.11.2005 | |
Ода за Орендата | 2319 | 0 | 0.00 | 19.08.2011 | |
Нуруз в годината на небесния заек | 377 | 0 | 0.00 | 20.03.2023 | |
Нестинарството - огнеността на Саракта | 2419 | 0 | 0.00 | 27.08.2010 | |
Нариман Тарихи, част 4 | 665 | 0 | 0.00 | 28.09.2020 | |
Нариман Тарихи, част 1,2,3 | Карачаецът Даиш ал-Булгари е съставил сборника през 1391г. В основата му е документ, който е наследил от предтечата си Карт Нариман (Нариман Старши). Летописът на Нариман е всъщност от 1041г. Самият Нариман е живял в Башту(Киев), Улаг Булгар. Това е по времето, когато Мамил, синът на Петър Делян (Джилян Батир) след неуспеха на въстанието пристига в Улаг Булгар с архива на царете от Дунавска България, предаден му от баща си. Точно затова фактологията в "Нариман Тарихи" е много по-конкретна от тази на "Джагфар Тарихи | 906 | 0 | 0.00 | 24.09.2020 |
Накратко за тенгрианската религия и митология | ...“Небесната вяра” (тангара итезеле) или тенгрианството е навярно най-старата религия на човечеството. Тя представлява най-ранната известна форма на нордическо-евразийската Традиция. Макар днес да е почти забравена, нейните следи се откриват в митовете, легендите, преданията, обичаите и символите на народите от Евразия и Северна Америка... | 12893 | 2 | 9.22 | 16.07.2005 |
Нaриман Тарихи, част 6 | Последната част на Хрониките (Тарихи) от Нариман. Карачаецът Даиш ал Булгари е съставил сборника през 1391г. В основата му е документа, които той има от предтечата си Карт Нариман (Нариман Старши). Летописът на Нариман е всъщност от 1041г. Самият Нариман е живял в Башту (Киев), Улаг Булгар. Това е по времето, когато Мамил, синът на Петър Делян (Джилян Батир) след неуспеха на въстанието пристига в Улаг Булгар с архива на царете от Дунавска България, предаден му от баща си. Точно затова фактологията в "Нариман Тарихи" е много по-конкретна от тази на "Джагфар Тарихи". Географски Башту е по-близко до Дунавска България от Биляр. Хронолигично също - данните в Джагфар за нас са от Арслан Тертер (посланик на Дунавска във Волжска България) в ХIII век, 200 години по-късно от времето на Нариман. | 799 | 0 | 0.00 | 2.10.2020 |
Молитва на кан Арджан-Джирас към алп-биката Самор-Улят | 523 | 0 | 0.00 | 15.03.2020 |
Следваща страница 1 2 3 |
[ Назад | Съдържание ] |
Материалите са сортирани по: Заглавие (А до Я) |